Europska unija (EU) i Kina su se suglasile da razmotre određivanje minimalne cijene za kineske električne automobile umjesto sadašnjih carina koje je EU nametnula prošle godine, doznaje se od glasnogovornika Europske komisije.
Prema izvješću njemačkog lista Handelsblatt, pregovori su već počeli.
Prema glasnogovorniku, europski povjerenik za trgovinu Maroš Šefčovič i kineski ministar trgovine Wang Wentao razgovarali su u četvrtak i dogovorili se da će se pozabaviti temom minimalnih cijena. Šefčovič je ustvrdio da takve cijene moraju biti učinkovite i provedive kao i carine.
Ranije se EU dogovarao oko minimalnih cijena samo za jednoobrazne proizvode, no ne i za kompleksne poput automobila.
EU je prošloga listopada podigao carine na kineska električna vozila koje čak mogu ići do 45,3 posto. Nakon toga Peking je predložio micanje carina za obvezu prihvaćanja minimalne cijene.
Inače, EU ima standardnu carinsku stopu od 10 posto na uvoz automobila, a razlika do pune stope ovisi o kojem se kineskom proizvođaču radi. Najveća, od 35,3 posto, vrijedi za SAIC. Za BYD automobile je 17 posto.
Iz ovih razgovora bi mogli profitirati i proizvođači konjaka budući da je Peking nakon europskih carina na automobile uzvratio nametima na europska žestoka pića, pa tako i na francuski konjak. Kina je jedno od glavnih tržišta za tvrtke kao što su Hennessey, Remy Cointreau ili Pernod Ricard.
Razgovore između Bruxellesa i Pekinga pozdravila je i njemačka udruga proizvođača automobila VDA nazvavši carine greškom i pozivajući na dogovorno rješenje.
Pročitajte još:
“Neovisno o sadašnjim globalnim događanjima, treba razgovarati o tome kako uklanjati prepreke i distorzije u međunarodnoj trgovini umjesto postavljati nove zapreke”, prenosi Reuters objavu te udruge.
Njemački proizvođači automobila, koji trećinu prodaje ostvaruju u Kini, bili su protiv carina strahujući od trgovinskog rata s njemačkim najvećim partnerom u trgovini nakon SAD-a.