Istoimeni sustav koji je razvila splitska tvrtka eKonobar pozornost medija je prvenstveno privukao mogućnošću da dozovete konobara samo podizanjem ruke, pri čemu vas on ne mora niti vidjeti. Sustav, naime, automatski detektira pokret ruke gostiju uz pomoć kamera i javlja osoblju da je potrebna neka usluga. Funkcionalnost te značajke bazira se na računalnom vidu i detekciji pokreta, no eKonobar nudi i druge opcije kao što su praćenje dnevnog prometa, izdavanje i automatsku fiskalizaciju računa ili provjeru stanja u skladištu, zbog čega ga možemo nazvati cjelovitim rješenjem za ugostitelje koji na jednom mjestu mogu pronaći sve što im je potrebno u svakodnevnom poslovanju. Više o tom sustavu, timu koji stoji iza njega te planovima za širenje za strana tržišta otkrio nam je član uprave Ivan Penović.
Za početak, kako se rodila ideja o sustavu eKonobar i koliko je ljudi radilo na njemu?
Ideja se rodila iz uobičajenih situacija poput čekanja da vas netko posluži u kafiću, ponekad se to čekanje zna odužiti i tu je nastala potreba za bržim i efikasnijem rješenjem. Kako se ta ideja o sustavu koji bi objedinio sve na jednom mjestu širila s novim dodacima, tako se širio i naš tim pa trenutačno imamo devet zaposlenih.
Kako točno funkcionira sustav?
Uz pomoć eKonobara moguće je i izdavati račune, pratiti dnevni promet ili stanje u skladištu, uz to imamo i aplikacije kojima možete sami naručivati, kao i AI dio gdje konobara dozivate podizanjem ruke, uz pomoć kamera koji prepoznaju “određene pokrete”. Važno je bilo da sustav detektira da pokretom ruke zovete konobara, a ne da, primjerice, mašete ili nekoga pozdravljate, čime je postavljen fokus na kvalitetu usluge.
Na koji način se financirate, odnosno kako naplaćujete korištenje Vašeg sustava?
Financiramo se putem mjesečne pretplate čija cijena ovisi o tome koji paket želite. Paketi se rade prema potrebama samog objekta, ovisno je li riječ o hotelu, restoranu ili kafiću. Samim time smo omogućili fleksibilnost klijentima i prilagođavamo se njihovim potrebama.
Koliki je interes ugostitelja pobudio eKonobar i s kim najviše radite? Jesu li to kafići, restorani ili hoteli?
Dobivamo veliki broj upita iz raznih objekata. Prve povratne informacije s terena su izuzetno pozitivne, eKonobar ljudima olakšava i poboljšava rad. Često i mi testiramo nove funkcionalnosti i pomaže nam kada, primjerice, želimo doznati kako ljudi reagiraju na njih. S obzirom na to da kafića ima više nego restorana, a restorana više nego hotela, najveća distribuiranost našeg sustava među kafićima.

U posljednje vrijeme, sve je više kafića i restorana u kojima se naručuje putem QR koda ili aplikacije. Koje su glavne razlike i prednosti eKonobara u odnosu na njih?
Svaki dio eKonobara se može naći i negdje drugdje, ali ovo je jedno cjelokupno rješenje za ugostiteljstvo. Restorani ili kafići inače moraju imati nekoliko sustava da bi vodili čitavo poslovanje. Kod nas je sve objedinjeno na istom mjestu, a putem AI-ja dobivaju i sugestije kako nešto napraviti. Ima više opcija, a na ugostiteljima je da odluče što žele. Tu su i brojne analitike, primjerice koliko konobar brzo dolazi do stola. Ukratko, jedna aplikacija za sve.
Imate devet zaposlenih, za što je zadužen svatko od njih, kako ste podijeljeni?
Imamo ljude koji izrađuju aplikaciju, kao i odjel koji se bavi održavanjem servera i infrastrukture u oblaku. Također imamo AI odjel, s obzirom na to da se dobar dio toga što radimo zasniva na AI-ju. Tu je i odjel nabave i prodaje, oni se bave paketima i pretplatama. Stalno zapošljavamo, do brojke od devet ljudi nismo došli preko noći.
Završno, koji su planovi za dalje?
Konstantno radimo na poboljšavanju usluga, slušamo povratne informacije s terena kako bi unaprijedili trenutačne funkcionalnosti i uveli neke nove koje su potrebne našim korisnicima. Želja nam je stalno ažurirati svoj proizvod i donositi veću vrijednost klijentima koji koriste naše usluge. Također radimo i na širenju na druga tržišta, prvenstveno na SAD i Veliku Britaniju.
Pročitajte još:
Jeste već napravili neke konkretne korake na tim tržištima?
Postoji popriličan interes i trenutačno smo u razgovorima s potencijalnim klijentima i polako napredujemo.
3 Odgovora
Bas je dobar sustav…
Osobno ga iskusio u jednom kafiću u Splitu I jako je dobar proizvod, inovativan moram priznati. Samo naprijed ekipa…
eKonobar je sjajan primjer kako domaća tehnologija može unaprijediti ugostiteljstvo – kombinira AI, video analitiku i praktične alate za naručivanje, čime podiže učinkovitost i korisničko iskustvo na novu razinu.