Podravka je prošle godine ostvarila povijesne rezultate, ne samo u smislu prihoda, dobiti i tržišnih rezultata, već i po dubini transformacije, snazi strateških iskoraka te odgovornosti prema našim dionicima, kazala je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić na glavnoj skupštini tvrtke, održanoj u Koprivnici.
Najvažnijim strateškim iskorakom nazvala je preuzimanje poljoprivrednih kompanija Belje, Vupik i PIK Vinkovci te osnivanje novog poslovnog stupa Poljoprivrede, odnosno Podravke Agri.
“Time smo preuzeli odgovornost za više od tri posto ukupne obradive poljoprivredne površine Hrvatske, 50 posto hrvatske proizvodnje svinja, 18 posto hrvatske proizvodnje goveda, 11 posto proizvodnje mlijeka i šest posto hrvatske proizvodnje vina. Uz segment Prehrane koji predvodi Podravka d.d. i Farmaceutike koji predstavlja Belupo, Poljoprivreda predvodena Podravkom Agri postala je tako treći stup poslovanja grupe”, istaknula je Dalić.
Po završetku akvizicije, Podravka broji više od 8.800 zaposlenika i 12.399 dioničara, od čega 12.283 fizičkih i 116 pravnih osoba.
Lani su ostvarili prihode od prodaje u iznosu od 766,5 milijuna eura, što predstavlja rast od 7,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. Istovremeno, neto dobit iznosila je 73,9 milijuna eura, uz rast od 11,3 posto, dok je EBITDA dosegnula 116,8 milijuna eura.
Tako je EBITDA Grupe Podravka prvi puta u povijesti premašila iznos od sto milijuna eura i bila je 27 posto viša nego 2023. godine.
“Posebno sam ponosna što je rast ostvaren u oba ključna segmenta poslovanja – i u Prehrani, gdje su prihodi dosegnuli 591,6 milijuna eura, a EBTDA porasla za 34,5 posto i iznosila 70,6 milijuna eura te u Farmaceutici, gdje je Belupo ostvario rast prihoda od 9,2 posto, s ukupno 174,9 milijuna eura”, pohvalila se Dalić.
“Naša strategija snažno je orijentirana prema izvozu. U segmentu Prehrane gotovo 70 posto prihoda dolazi s međunarodnih tržišta. Rast izvoznih prihoda u 2024. godini iznosio je 7,4 posto, a ključni doprinos dali su snažni rezultati na tržištima zapadne Europe, Sjeverne Amerike i Australije. Primjeri poput rasta prodaje u Njemačkoj od 57,2 posto te u SAD-u, Kanadi i Australiji od 34,6 posto potvrđuju da tržišne i cjenovne prilagodbe koje smo proveli prethodnih godina sada donose konkretne rezultate”, dodala je.
Pročitajte još:
U Farmaceutici, Belupo bilježi rast prodaje na inozemnim tržištima od osam, a na domaćem od 11 posto, uz istovremeni rast normalizirane EBlTDA-e za 17,1 posto i neto dobiti za 22,2 posto.
Uz to, Podravka je 2024. godine privela kraju najveći investicijski ciklus u svojoj povijesti – gotovo 250 milijuna eura uloženo je u 11 novih proizvodnih i 15 pakirnih linija, novu Tvornicu tjestenine, pogon za preradu rajčice, sunčanu elektranu, moderni logističko-distributivni centar te digitalizaciju svih tvornica i administrativnih procesa.
PODRAVKA d.d.
Ulica Ante Starčevića 32, 48000, Koprivnica, Hrvatska
395.216.937,39 (2024)
3.333 (2024)
Jedan odgovor
Svaka im čast, bravo!