Startup Compass AI kreirao je platformu koja bi u budućnosti mogla postati neizostavni alat za male i srednje tvrtke. U pitanju je virtualni CFO (chief financial officer/financijski direktor) koji uz pomoć umjetne inteligencije između ostalog kontrolira troškove i prihode, planira, analizira i osmišljava strategije. Nedavno su osigurali investiciju od pola milijuna eura od Fil Rouge Capitala, a više o svemu tome otkrio nam je direktor Compass AI-ja Nikola Jakić.
Za početak, predstavite mi ukratko Vašeg virtualnog CFO-a, koliko je trajao rad na njemu, kako točno funkcionira i što sve nudi tvrtkama?
Compass AI je krenuo početkom prošle godine, a ideja za platformu nastala je iz nekih potreba koje sam imao tijekom rada u agenciji. Ideja je bila pokušati automatizirati što više procesa u vođenju financija malih i srednjih firmi, od troškova i prihoda do planiranja. Tako je nastala inicijalna premisa, dok se sama ideja razvijala neko vrijeme tijekom kojeg smo prikupljali feedback. Sam development je došao na red u drugoj polovici prošle godine. Platforma je proaktivna, što znači da, osim operativnog dijela, može i planirati, osmišljavati strategije ili javiti kada se dogodi nešto neubičajeno. Poanta je da tvrtke, koje nemaju financijske stručnjake u svom timu, oslobodi nekih zadataka i da im vremena za druge stvari. Čak i kada financijaši dođu u firmu, platforma im može bitno olakšati posao.
Zašto ste se odlučili fokusirati na male i srednje tvrtke? Mogu li od njega imati koristi i velike korporacije?
Tehnički mogu, ali za enterprise proizvod je potrebno jako puno integracija i nekih drugih specifičnosti. Nisam protiv toga, to je nešto do čega se može doći u budućnosti. Moj background potječe iz malih i srednjih poduzeća pa i bolje poznajem problematiku u tom području. Ovakav proizvod je cjenovno bilo nemoguće pružiti prije AI-ja, no sada je puno pristupačnije za male i srednje tvrtke. Velike korporacije ga mogu koristiti za specifične stvari, primjerice kao AI financijskog analitičara.
Compass AI je nastao unutar Ars Future, zbog čega je došlo do odvajanja u zasebni startup?
Generalni plan unutar Ars Future je uvijek bio da u operativnom smislu budemo odvojeni kada radimo neki proizvod. To je bilo i prije nego što smo uopće počeli razmišljati o investiciji.
Što bi bile glavne razlike između rada u Compassu i onoga u kompaniji poput Ars Future?
Sličnost je to što smo i u Ars Futuri uvijek direktno radili s klijentima, dok je glavna razlika što više nemaš nekoga iza sebe tko ti govori što trebaš napraviti, nego sam o svemu odlučuješ. Moraš slušati što ti govore klijenti i okolina pa onda iz svega toga izabrati ono što je važno i odlučiti kako ćeš nešto napraviti. Također, kod agencijskog posla prilagođavaš se klijentu, moraš biti spreman na promjene i raditi što on zatraži. To nije isto čak i kada su u pitanju dugoročni klijenti jer u Compassu si ti i prodaja i development… što god treba.
Koliko imate zaposlenih i planirate li povećavati tim u skorijoj budućnosti?
Trenutno nas je osam-devet, a imamo i dva partnera u Americi koji su zaduženi za rast i prodaju. SAD nam je i primarno tržište. U hrvatskom timu imamo ljude koji se bave marketingom, prodajom, biznisom, dizajnom, developmentom i AI-jem. Što se tiče širenja tima, sigurno nećemo zapošljavati prije početka iduće godine, a i to samo ako se ukaže potreba.
Nedavno ste osigurali 500.000 eura investicije od Fil Rouge Capital fonda. Kako su tekli pregovori o ulaganju i što Vam je sve omogućilo to ulaganje?
Ulaganje je namijenjeno za razvoj proizvoda i rast, otprilike u jednakoj mjeri. Krajem ljeta prošle godine sam shvatio da želim ići u smjeru VC fondova, krenuo sam kontaktirati neke od njih i sa Fil Rougeom je sve išlo jako jednostavno. Njima se svidjelo to što radimo, svidio im se tim i dosta brzo smo se dogovorili. Oni se ne žele previše petljati, ali su tu da nam pomognu što god treba.
Spomenuli ste da su Vam glavni fokus Sjedinjene Države. U kojoj ste mjeri prisutni na tom tržištu?
Svi novi klijenti, na koje smo se počeli fokusirati u zadnjih mjesec i pol do dva, su nam iz Amerike. Dosad smo imali oko 60 posto klijenata iza SAD-a, 40 posto iz Europe, ali ako je suditi prema smjeru kojim idemo u budućnosti će taj omjer biti 90:10.
Koliko se razlikuje poslovanje s Amerikancima u odnosu na klijente iz Europe?
Amerikanci su puno otvoreniji i spremniji isprobati nešto novo. Europa je kulturološki mnogo opreznija, pesimističnija, ima dosta različitih regulativa i regulacija… SAD je baš orijentiran na biznis i lakše je surađivati s njima.
Pročitajte još:
Završno, recite mi nešto o planovima, koji će biti neki sljedeći koraci?
Osim samog rasta, primarni cilj nam je što bolje se pozicionirati na tržištu, u smislu kome i što dajemo. Za to nam je vrlo važan feedback koji dobivamo kako od klijenata tako i od onih koji bi nam tek mogli postati klijenti. Dosta radimo i na unapređenjima i dodacima samom AI CFO-u.
2 Odgovora
na kraju ce nas AI skroz zamjeniti
Hm…. Koliko god je pohvalno unaprjeđivati tvrtku, ulagati u nju, nekad mi se čini da se neke stare vrijednosti gube sa time.