Do kraja godine Hrvatskom će voziti 70 novih vlakova vrijednih 360 milijuna eura

Pixabay.com
Vlak, Foto: Pixabay.com

Hrvatsko društvo za ceste i željeznice “Via Vita” u ponedjeljak je u Rovinju otvorilo 12. kongres pod nazivom “Infrastruktura na raskrižju razvoja”, na kojemu se okupilo 400 predstavnika cestovnih i željezničkih tvrtki, izvođača, projektanata te prometnih stručnjaka i drugih dionika.

Kongres okuplja dionike prometnog sektora kako bi zajednički raspravili aktualne teme, razmijenili iskustva i promišljanja o sadašnjosti i budućnosti prometnog sektora, a ove godine naglasak je stavljen na snažnije povezivanje struke s razvitkom prometne politike.

Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić istaknuo je na kongresu kako je cilj svih prometnih projekata uspostava povezanosti, sigurnosti i ravnomjernog razvoja Hrvatske te da je željeznica danas apsolutni prioritet.

Sustav bez zaustavljanja, s beskontaktnim načinima plaćanja i kraćim vremenom putovanja bit će veliki tehnološki iskorak i kvalitativna promjena za milijune korisnika”, istaknuo je.

Predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić ranije je upozorio kako je vozni park star te da su posljednje ozbiljnije nabavke vlakova bile početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća, od čega je prošlo 45 godina te dodao kako je obnova voznog parka nužnost.

Mihotić je istaknuo kako je danas željeznica apsolutni prioritet i najavio ulaganje od šest milijardi eura u željezničku infrastrukturu u idućem desetljeću, nazvavši to “investicijskim valom kakav Hrvatska nije imala desetljećima”.

„Ulaganja u željezničku infrastrukturu prate i ulaganja u vozni park pa će tako HŽ Putnički prijevoz ovu godinu završiti s ukupno 70 novih vlakova vrijednih 360 milijuna eura“, poručio je državni tajnik Mihotić.

Željko Ukić rekao je za Večernji list kako neće stati na tome što ćemo do kraja godine imati gotovo 70 novih vlakova na prugama. „Imamo ugovoreno još novih vlakova, za gradsko-prigradski promet, za regionalni promet, ali prvi puta i za daljinski promet, odnosno vlakove koji će voziti šest i više sati“.

Rekao je kako je cilj povezati cijelu zemlju s udobnim i komfornim vlakovima, a to uključuje i Istru, preko pruga kroz Sloveniju.

U budućnosti ćemo imati kompletan vozni park, da se putnici više ne voze u vlakovima koji su stari blizu pola stoljeća. Usto, važno je stvoriti naviku putovanja vlakom, i kod mladih, ali i kod starijih, a koju mnogi već imaju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari