Dionice Volva skočile zbog neočekivano visoke dobiti u trećem kvartalu godine

Ilustracija: Adam Cai / Unsplash

Švedski Volvo u četvrtak je objavio rezultate poslovanja trećem tromjesečju godine, iz kojeg se vidi da je ostvarena dobit nadmašila očekivanja financijskih tržišta, svim carinama i oštroj konkurenciji unatoč. Čini se da je opsežni program rezanja troškova donio rezultate brže nego što se očekivalo, a nakon objave vijesti dionice Volva je su skočile za više od 25 posto.

Volvo, koji još uvijek ima sjedište u Švedskoj iako je u većinskom vlasništvu kineskog Geely Holdinga, priopćila je da je ostvarila operativnu dobit prije uračunavanja jednokratnih troškova od oko 5,9 milijardi švedskih kruna (540 milijuna eura) između srpnja i rujna – više nego trostruko više od konsenzusa analitičara koji su očekivali oko 1,6 milijardi kruna (150 milijuna eura).

Takva velika dobit ostvarena je unatoč padu prodaje od 7 posto, pri čemu su potpuno električni modeli (BEV) i dalje činili manje od četvrtine ukupne brojke prodanih vozila. Dionice Volva su do 9 ujutro po hrvatskom vremenu skočile za 28 posto, na putu prema najboljem dnevnom rastu u posljednjih godinu i pol.

Bruto marža kompanije porasla je na 24,4 posto, u odnosu na 17,7 posto iz prethodnog tromjesečja. Predsjednik uprave Hakan Samuelsson rekao je Reutersu da pripisuje dobre rezultate faceliftu popularnog modela XC60, velikim uštedama zbog integracije s Geelyevim opskrbnim lancem, te rezanjem troškova.

“Ovo što sad vidimo jest da sve ide brže nego što smo mislili, i da se rezultati ostvaruju ranije nego što smo planirali,” kazao je Samuelsson o smanjenju proizvodnih troškova.

Samuelsson, koji se vratio u kompaniju ove godine nakon što je ranije vodio Volvo više od deset godina između 2012. i 2022. od jednog desetljeća, doveden je da bi pomogao u oživljavanju dionica Volva. Nakon dolaska u ožujku imenovao je novog šefa financija, priopćio rezanje 3.000 radnih mjesta, poništio prognoze zarade za ovu godinu, i usporio investicije.

Analitičar Hampus Engellau iz Handelsbankena rekao je da su bolji rezultati uglavnom došli zbog novog menadžmenta. “Kada je Hakan ponovno postao predsjednik uprave mislim da je donio jasnu viziju, i promijenio fokus kompanije, od rasta i osvajanja tržišnog udjela, na poboljšanje cash flowa i profitabilnosti,” kaže Engellau.

“Ovaj rezultat uvelike je plod odluka menadžmenta, nije im pritom mnogo pomoglo stanje na tržištu.” Francuski rival Volva Renault također je u četvrtak izvijestio o kvartalnim rezultatima, iznad očekivanja analitičara.

Volvo je jedan su od europskih proizvođača automobila koji su najviše izloženi američkim carinama, jer se većina njegovih vozila za prodaju u SAD-u izvozi iz Europe. Nedavno su iz tvrtke najavili planove preseljenja proizvodnje nekih hibridnih modela u SAD, u narednih nekoliko godina.

Nedavno potpisan trgovinski dogovor između Europske unije i SAD-a uključuje i retroaktivno smanjenje američkih carina na europske uvezene automobile, na 15 posto, od 1. kolovoza – s prethodne stope od 27,5 posto.

“Još uvijek pred sobom imamo brojne izazove, koji uključuju cjenovnu konkurenciju i efekte uvoznih nameta SAD-a. Međutim, nedavni carinski sporazum između SAD-a i EU pruža nam prijeko potrebnu jasnoću,” istaknuo je Samuelsson u svom priopćenju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari