Dionice Porschea i Volkwagena u padu zbog odluke o odgodi električnih modela najavljenih za 2025.

Ilustracija: technohead / Pixabay

Porsche AG je u petak najavio odgodu planiranog uvođenja novih električnih modela zbog kombinacije slabe potražnje, pritisaka na ključnom kineskom tržištu, i američkih carina – što je dovelo do snižavanja poslovnih prognoza i za Porsche i za njegovog vlasnika Volkswagena, za 2025. godinu.

Porsche je ranije za 2025. najavio nove električne modele 718 Boxster i Cayman, no najava od petka ukazuje na izazove pred jednom od najnajpoznatijih brendova autoindustrije, koja je pod pritiskom dva najvažnija izvozna tržišta, Kine i SAD-a, zbog konstantnog pada cijena odnosno trgovinskih barijera.

Iz Volkswagena, najvećeg europskog proizvođača, rekli su da će ih promjena planova – koja uključuje odgodu nekih električnih modela i okretanje hibridima i vozilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem – koštati oko 5,1 milijarde eura. Volkswagen posjeduje 75,4 posto tvrtke Porsche AG.

Radi se o velikoj promjeni planova za tu kompaniju smještenu u Stuttgartu najpoznatiju po modelu 911, i očekuje se da će zbog nje dobit Porschea ove godine biti manja za 1,8 milijardi eura. “Vidimo goleme promjene u automobilskom sektoru,” rekao je u razgovoru s analitičarima i novinarima Oliver Blume, predsjednik uprave i Porschea i Volkswagena, napomenuvši da se vidi jasan pad potražnje za ekskluzivnim luksuznim vozilima.

“Napravili smo ključne strateške odluke, a sada je vrijeme da ih realiziramo. Bit će to težak i dug put, i traži od nas punu fokusiranost i velik trud.” U petak su dionice Porschea na burzi u Frankfurtu pale za 3,1 posto, dok su dionice Volkswagena pale 2,1 posto.

Porsche je rekao da će odgoditi lansiranje određenih potpuno električnih vozila, dodavši da će novi SUV model koji bi u hijerarhiji modela trebao biti iznad popularnog Cayennea u početku neće biti u ponudi kao baterijsko vozilo, već samo u varijantama s motorom na unutarnje izgaranje i hibridni pogon.

Kompanija je zbog toga snizila očekivanu profitnu maržu za 2025. godinu, na najviše 2 posto, s ranijih 5-7 posto. Snižene su i prognoze za srednjoročnu maržu na najviše 15 posto, s ranijeg raspona od 15 do 17 posto. “To nisu marže koje bi netko očekivao kod luksuznog proizvoda, barem ne kod nekog koji je uspješnan,” rekao je na sastanku analitičar UBS-a Patrick Hummel. 

Porsche će također produljiti planiranu proizvodnju trenutno dostupnih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) i hibridnim pogonima, uključujući i popularni model Panamera, do 2030-ih, rekao je Blume. Blume je dodao i da računa da će Europska unija pokazati “veću fleksibilnost” oko proklamiranog cilja Bruxellesa da se do 2035. godine smanje emisije štetnog ugljičnog dioksida za 100 posto u svim novim automobilima i kombijima.

Holding kompanija Porsche SE, koja je najveći pojedinačni dioničar Volkswagena i koja drži 12,1 posto vlasničkog udjela u Porsche AG, također je snizila svoje projekcije za dobit nakon oporezivanja, dok je Volkswagen snizio očekivanu profitnu maržu za ovu godinu, na 2-3 posto, r prijašnjih 4-5 posto.

Blume je rekao i da bi dogovoreno snižavanje američkih uvoznih carina na 15 posto, sa sadašnjih 27,5 posto, moglo potrajati još nekoliko tjedana, jer još uvijek traju razgovori Bruxellesa i Washingtona o tom pitanju. Volkswagen je u trenutno u pregovorima s američkom vladom o investicijskom paketu, za koji Blume kaže da bi mogao obuhvatiti i Porsche – ali nije o tome otkrio nikakve detalje.

Po ranijim najavama Volkswagen razmišlja o širenju proizvodnje u SAD-u, te pokretanju novog pogona za njihov brend Audi. Volkswagen u Americi ima jedan veliki proizvodni centar, u mjesti Chattanooga, Tennessee, u kojem se proizvodi električni SUV model ID.4, te modeli Atlas i Atlas Cross Sport. Otvorena 2011. godine, tvornica zapošljava oko 3.800 radnika.

Istovremeno, sve su brojniji pozivi iz europske automobilske industrije koji traže od Bruxellesa da revidira svoju zabranu prodaje automobila na fosilna goriva koja bi trebala stupiti na snagu 2035. godine. 

Po analizi konzultantske kuće McKinsey prelazak na čišća vozila bez emisija bi u najgorem scenariju mogao koštati europsku auto industriju 440 milijardi eura godišnje bruto dodane vrijednosti – što je oko trećina cijelog sektora koji danas zapošljava oko 3,5 milijuna Europljana.

U ponedjeljak ujutro su dionice Porschea dodatno pale, za 4,1 posto, kao i dionice Volkswagena i holding kompanije Porsche SE, koje su zabilježile pad od 3,9 odnosno 4,3 posto

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari