Dionice Nissana porasle nakon objave ogromnih gubitaka koji navješćuju ambiciozno restrukturiranje

pixabay.com
Nissan, ilustracija Foto: Pixabay.com

Dionice japanskog Nissana u petak su porasle za gotovo 2 posto na tokijskoj burzi, dan nakon što je u projekcijama za ovu godinu kompanija najavila rekordne gubitke u ovoj godini zbog drastičnog smanjenja vrijednosti imovine i ogromnih troškova restrukturiranja, za koje se smatra da su prijeko potrebni kako bi se Nissanu omogućio zaokret.

Taj treći po veličini japanski proizvođač automobila u velikoj je borbi za povećanjem tržišnog udjela nakon kontinuiranog opadanja prodaje na glavnim velikim tržištima kao što su SAD i Kina. U isto vrijeme, Nissam je značajno izložen američkim carinama na strane automobile, s obzirom na to da je SAD za Nissan najveće prodajno tržište, i da se mnoga vozila koja tamo prodaju proizvode u Japanu ili Meksiku.

Nedavno imenovan predsjednik uprave Ivan Espinosa, koji je ovog mjeseca došao na dužnost nakon odlaska prethodnika Makote Uchide, želi skratiti vrijeme za razvoj novih vozila kako bi se povećala Nissanova konkurentnost. Espinosa kaže da je Nissan “spor” u pokretanju proizvodnje novih modela, i u tome vidi jednog od uzroka pada tog nekad moćnog proizvođača.

Espinosa ima dugogodišnje iskustvo u proizvodnji. Već je najavio niz novih Nissanovih modela, uključujući i njihov prvi plug-in hibrid, kao i treću generaciju Leafa, prvog masovnog električnog vozila na svijetu koje je prvotno došlo na tržište 2010. godine. Nissanove dionice porasle su za 1,9 posto u petak ujutro, što je otprilike u skladu s prosječnim rastom kompozitnog indeksa Nikkei, što je odraz pozitivnih reakcija ulagača na njegove hrabre najave opsežnog restrukturiranja kompanije.

S druge strane, rejting agencija Fitch je dodatno snizila kreditnu ocjenu Nissana, gurnivši ga još dublje u tzv. junk territory. Nissan je u četvrtak objavio da očekuje da će u financijskoj godini koja je završila u ožujku zabilježiti neto gubitak od čak 750 milijardi jena (5.3 milijardi dolara), što je daleko više od prethodnih prognoza da će tvrtka imati gubitak od 80 milijardi jena.

U sklopu restrukturiranja, Nissan najavljuje otpuštanja, smanjenje kapaciteta i zatvaranje proizvodnih postrojenja. Dionice Nissana već mjesecima imamu loše rezultate, posebice nakon raspada pregovora s Hondom o spajanju vrijednom 60 milijardi dolara u veljači, navodno zbog Hondinog zahtjeva da Nissan postane njena podružnica.

Nissan je pritom pretrpio gubitak od oko 500 milijardi jena zbog otpisa imovine u Sjevernoj Americi, Latinskoj Americi, Europi i Japanu, a očekuje se i da će dodatni troškovi restrukturiranja premašiti 60 milijardi jena.

“Oprezno revidiramo prognoze za tekuću godinu, što odražava temeljite procjene naše učinkovitosti i knjigovodstvene vrijednosti naših proizvodnih sredstava,” kazao je Espinosa. Nissan projicira da će ukupna dobit iz poslovanja biti 85 milijardi jena, ili oko 30 posto manje od ranijih procjena.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari