Dionice Inditexa pale nakon što su objavili da im je usporio rast prodaje

Trgovina Zare u Chicagu Foto: Praswin Prakashan / Unsplash

Španjolski tekstilni gigant Inditex, vlasnik globalnog brenda Zara, u srijedu je objavio rezultate poslovanja za tromjesečje od veljače do travnja i podatke o početku ljetne prodaje, iz koji se video da posljedice američkih opsežnih carina otežavaju nastavak dosad jakog rasta.

Zabrinutost zbog sve veće inflacije i gospodarskog usporavanja izazvanog promjenljivom carinskom politikom američkog predsjednika Donalda Trumpa već je smanjila optimizam potrošača u SAD-u i na drugim velikim tržištima. Inditexovi konkurenti u tekstilnoj industriji također su imali slabu proljetnu prodaju.

Inditex je ove godine imao neuobičajeno slabiji početak ljetne prodaje, uz rast prihoda prilagođenog za tečajne razlike od tek 6 posto, u razdoblju od 1. svibnja do 9. lipnja, u odnosu na očekivanja analitičara od 7,3 posto, što je i dvostruko manji rast u usporedbi sa skokom od 12 posto u istom razdoblju prošle godine.

Prihodi u prvom fiskalnom tromjesečju, od veljače do travnja ove godine, iznosili su 8,27 milijardi eura, dok je prosječna procjena analitičara in ankete LSEG bila nešto veća – 8,36 milijardi eura. Neto prihodi povećali su se za 0,8 posto u tom tromjesečju, na 1,3 milijarde eura. Nakon objave rezultata, dionice Inditexa pale su u srijedu za 4 posto u ranoj trgovini, što je bio drugi najlošiji rezultat dionica u europskom indeksu STOXX 600.

Iz Inditexa nisu pružili nikakve razloge za slabiji rast prodaje. U kompanijskom priopćenju rekli su da je prodaja “solidna,” nakon što su u prethodnom izvješću iz ožujka, kada je godišnja prodaja rasla za 10,5 posto, tu brojku opisali kao “vrlo robusnu.”

“Ukupno gledano, slabiji rast prodaje je rezultat nestabilnosti potražnje u prvom kvartalu, ali moramo se malo odmaknuti i ocijeniti da je jednoznamenkasti rast srednje veličine prilično dobar rezultat u ovakvim okolnostima,” rekao je u komentaru analitičar brokerske kuće Bernstein William Woods.

Jedan od većih rivala Inditexa, čvedski H&M, također se muči sa sporijom prodajom, koja je rasla za samo 1 posto u ožujku, u usporedbi s 4 posto u istom razdoblju prije godinu dana. Prihodi u kvartalu od prosinca do veljače rasli su im za 2 posto, manje od prognoza analitičara. Neuobičajeno kišno vrijeme u Španjolskoj, na koju otpada oko 15 posto Inditexove globalne prodaje, također je vjerojatno utjecalo na poslovanje kompanije. Španjolska je ove godine imala jedno od najvlažnijih proljeća u povijesti, a primjerice u Madridu je količina padalina bila tri puta veća od uobičajene

S obzirom na volatilnost deviznih tržišta uzrokovane trgovinskim napetostima, iz Inditexa su rekli da bi fluktuacije tečajnih razlika mogle ove godine imati veći utjecaj na njihovo poslovanje nego što se očekivalo, i da predviđaju da bi negativan učinak na prodaju mogao biti 3 posto u 2025. godini, u usporedbi s 1 posto koliko su predvidjeli u ranijoj prognozi iz ožujka.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari