Dionice BYD-a, uvrštene na burzi u Hong Kongu, pale su u ponedjeljak za gotovo osam posto nakon što je kineski proizvođač električnih vozila izvijestio o naglom padu kvartalne dobiti zbog agresivnog rata cijena u domaćoj industriji.
Tvrtka, koja je konkurencija Tesli, u petak je izvijestila o neto dobiti od 759,68 milijuna eura za kvartal od travnja do lipnja 2025. godine, što je pad od oko 30 posto u odnosu na prethodnu godinu, prema podacima LSEG-a.
Do pada je došlo unatoč širenju prodaje u inozemstvu, iako je širenje pomoglo da prihodi tvrtke porastu za 14 posto u odnosu na prethodnu godinu na oko 24,03 milijarde eura.
Profitabilnost BYD-a narušena je zbog velikih popusta u Kini prošlog tromjesečja, a to je nešto što je postalo uobičajena pojava u tom području. Naime, proizvođači električnih vozila nude popuste kako bi privukli kupce na tržištu gdje je velika ponuda takvih vozila.
Tvrtka je u svojoj polugodišnjoj objavi zarade navela da su povećana cjenovna konkurencija i česte pojave pretjeranog marketinga na kineskom tržištu električnih vozila imale negativan utjecaj na razvoj industrije, prenosi CNBC.
Maloprodajne cijene automobila u Kini pale su za oko 19 posto u posljednje dvije godine na oko 19.728 eura, prema nedavnom izvješću Nomure, koje se poziva na podatke Autohome Research Institutea. Zbog nelojalne konkurencije, kineske vlasti su u svibnju upozorile da će kazniti proizvođače automobila zbog poticanja snižavanja cijena.
Neto dobit BYD-a za prvu polovicu godine dosegla je 1,85 milijardi eura, što je porast od gotovo 14 posto. Prihod tvrtke u prvoj polovici godine porastao je za oko 23 posto na 44,39 milijardi eura, a prodaja novih električnih vozila dosegla je rekordnu razinu.
Pročitajte još:
Kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, šire se na nova tržišta diljem svijeta zbog intenzivne domaće konkurencije. BYD predvodi taj proces u posljednje dvije godine, otvarajući prodajne salone diljem Europe i lansirajući svoje automobile po konkurentnim cijenama.
U srpnju je BYD zabilježio više od 13.000 novih registracija u Europi, što je porast od 225 posto na godišnjoj razini, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila.