Deloitte: Početničke pozicije u tvrtkama sve više preuzima umjetna inteligencija

Gordan Kožulj, Deloitte. Foto: Promo

Deloitte je objavio globalno izvješće o trendovima u području ljudskih potencijala za 2025. godinu koje pokazuje da se rukovoditelji danas moraju baviti složenim napetostima između poslovnih i radničkih potreba. Istodobno, umjetna inteligencija redefinira radno okuženje – automatizira zadatke, smanjuje potrebu za pojedina radna mjesta niže složenosti i ubrzava promjene.

Ova nova stvarnost kreira naizgled proturječna očekivanja zaposlenika, menadžera i organizacija – kako premostiti sve veći raskorak proizašao iz nestanka radnih mjesta niže složenosti, obaveze oko pružanja podrške pri razvoju zaposlenika, te omogućiti organizaciji da u potpunosti razumije i iskoristi mogućnosti umjetne inteligencije.

“Rukovoditeljima je teško shvatiti da postoje različita rješenja za te proturječnosti i da će s vremenom možda morati izabrati ona koja odgovaraju njihovom korporativnom okruženju. Ključno je donositi odluke koje će organizaciju gurati naprijed i istodobno pružati podršku zaposlenicima, posebice jer će se osjećati sve ugroženiji novim tehnologijama poput umjetne inteligencije”, ističe Gordan Kožulj, direktor u Deloitteovom Odjelu poslovnog savjetovanja.

Izvješće istražuje kako se zaposlenici, menadžeri, izvršni direktori, kao i cijele organizacije iz 93 države nose s najvećim izazovima unutar radnog okruženja. Ishodi istraživanja ukazuju da se može razmišljati izvan tradicionalnih pristupa razvoju talenata, da je potrebno redefinirati ulogu menadžera i iskoristiti umjetnu inteligenciju da bi stvorili vrijednost za organizaciju i njezine zaposlenike, posebice jer samo šest posto zaposlenika smatra da njihova organizacija ostvaruje veliki napredak u stvaranju takve vrijednosti.

Stvari dodatno komplicira činjenica da je sve manja potreba za tradicionalnim početničkim pozicijama čije poslove sve više zamjenjuje umjetna inteligencija, zbog čega je zaposlenicima sve teže steći potrebno praktično iskustvo. Ako žele premostiti taj jaz, organizacije bi trebale stroge zahtjeve u pogledu iskustva zamijeniti zapošljavanjem na temelju vještina i potencijala.

Kad je riječ o jazu koji se odnosi na iskustvo, 73 posto izvršnih direktora i 72 posto zaposlenika zaključilo je da bi organizacije trebale napraviti više da bi svojoj radnoj snazi omogućili stjecanje iskustva.

Sada je trenutak za redefiniranje tradicionalne uloge menadžera, što će organizacijama i zaposlenicima olakšati suočavanje s brzim promjenama i sve većom primjenom umjetne inteligencije. Organizacije imaju koristi od posebnih stručnjaka za razvoj ljudskih potencijala, no danas se puno menadžera više bavi administracijom nego zaposlenicima. Umjetna inteligencija upravo može pomoći u rješavanju navedenih administrativnih zadataka i omogućiti menadžerima da postanu agilniji i usmjereniji na ljude.

Menadžeri, naime, troše skoro 40 posto svojeg vremena na rješavanje tekućih administrativnih problema, a samo 13 posto na razvoj ljudi i timova.

Također, navodi se u izvješću, 36 posto menadžera tvrdi da su nedovoljno pripremljeni da bi vodili ljude, a čak 40 posto njih navodi kako se njihovo mentalno zdravlje pogoršalo nakon što su postali menadžeri.

2 Odgovora

  1. Uskoro će biti veliki problem u pronalsku one početne pozicije u nekoj firmi zbog AI. Mladi bez iskustva ce biti u losijem položaju

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari