Cestovni prijevoznici za Financije.hr: Zbog poplava su moguća kašnjenja u prijevozu roba

Pixabay.com
Poplave, Foto. Pixabay.com

Ciklon “Boris“, koji je izazvao velike poplave u srednjoj i istočnoj Europi, i dalje odnosi živote. Materijalna šteta već se zbraja u milijardama. Diljem Europe, srušeni su mostovi, oštećene ceste, kuće, tvornice. I cestovni prijevoznici zbrajaju dodatne financijske izdatke. Sa svakim danom kašnjenja u utovaru i istovaru robe troškovi se povećavaju.

Za oko 90 posto transporta u Europskoj uniji, posebice za Njemačku, vrijeme utovara i istovara je jasno određeno te ako kamion zakasni na utovar ili istovar, čeka naredni slobodan termin, što može potrajati i po nekoliko dana.

Ovih dana, posebno je teško voziti robe prema Poljskoj, jugoistočnom dijelu Češke i prema Slovačkoj, kaže za Financije.hr, Vladimir Jurčec, dopredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, koja okuplja više od 350 tvrtki koje se bave cestovnim prijevozom.

„Veliki broj prijevoznika ima probleme, pogotovo oni koji voze u Poljsku, jugoistočnu Češku i dio Slovačke. Još uvijek se teško vozi i u Donjoj Austriji, s velikim brojem cestovnih ograničenja. U Češkoj i Slovačkoj je tijekom jučerašnjeg dana bilo zatvoreno preko 100 cesti“, kaže Jurčec.

Hrvatski prijevoznici ovih dana, da bi prevezli robu, voze pravcima koji nisu namijenjeni teretnom prometu, što je utjecalo na povećanje troškova.

Hina/Epa
Poplavljeno područje u Skorogoszczu, Poljska, Foto: Hina/Epa/M.Meissner

Ovih dana naši prijevoznici voze kako su mogli i kako je bilo dozvoljeno a to automatski povećava troškove vožnje i financijski se dosta gubi, jer se vremenski nije stiglo na zakazani termin isporuke ili utovara. Cestarine mi plaćamo preko aparata i one se naplaćuju bez obzira na to što prijevoznici nisu koristili rute autocesta nego su morali ići drugim pravcima, da bi stigli na svoj cilj. Jutros imamo informacije da se naši vozači u Slovačkoj voze po cestama koje nisu za kamione, nego praktički voze kroz planinski dio Slovačke, cestom koja nije uobičajeni pravac za kamionski prijevoz. Tu nemate ni adekvatne ceste ni adekvatne signalizacije, niti je to adekvatna cestovna infrastruktura za teretni prijevoz“, kaže dopredsjednik ove udruge.

Sve to prijevoznike košta više, a kašnjenja u isporukama također možemo očekivati.

Očekujemo kašnjenja, u zavisnosti od pravca kud se ide. Mi smo recimo išli ovih dana za Slovačku, ali se nije moglo ući u Slovačku pa smo do odredišta išli preko Češke, da bi stigli robu dostaviti na vrijeme. Umjesto vožnje na tom dijelu ceste od sat i pol vremena, vozi se više od četiri sata. Isto je i prema Hrvatskoj, odnosno ako je neka roba iz tog dijela Europe krenula za Hrvatsku, možemo očekivati kašnjenja u isporukama roba“, kaže Jurčec za naš portal.

Prijevoznici već osjete i povećane troškove zbog veće potrošnje goriva, dodatnih naplata cestarina uz troškove produženog boravka na cesti, odnosno dodatne dnevnice vozačima i moguće kazne za kašnjenja u isporuci roba, što će morati isfinancirati – sami.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari