BYD u svojoj brazilskoj tvornici kreće sa sastavljanjem vozila od uvezenih dijelova iz Kine

BYD-jev model Seal U DM-i, izložen na Geneva International Motor Show 2024 Foto: Wikimedia Commons

Kineski BYD spreman je početi sa sastavljanjem električnih vozila u novoj tvornici u Brazilu već ovog mjeseca, što će im omogućiti da smanje uvoz iz postrojenja u Kini, u trenutku dok carine počinju rasti na njihovom najvećem inozemnom tržištu.

Alexandre Baldy, potpredsjednik BYD-a u Brazilu, izjavio je da je cilj ove godine sastaviti 50.000 automobila za domaće tržište u pogonu u brazilskoj državi Bahia. Automobili bi se sastavljali od uvezenih kompleta dijelova, a Baldy je dodao da pregovaraju s brazilskom vladom o nižoj poreznoj stopi na ta vozila.

“Trebali bismo započeti u idućih nekoliko dana…  Već smo priveli kraju ovogodišnji uvoz dijelova, jer smo iskoristili razdoblje prije povećanja nameta na uvoz koje je stupilo na snagu 1. srpnja,” kazao je Baldy u intervjuu kasno u petak, bez navođenja datuma početka proizvodnje, budući da se još uvijek čekaju konačna regulatorna odobrenja.

BYD je ove godine naglo povećao broj gotovih automobila koje je poslao u Brazil iz kineskih tvornica, kako bi iskoristio privremeno niže carine. U prvih pet mjeseci je iz Kine pristiglo oko 22.000 vozila, izračunala je agencija Reuters.

Takav rast uvoza doveo je do pritužbi u brazilskoj automobilskoj industriji, da BYD favorizira kinesku proizvodnju nauštrb domaće proizvodnju u Bahiji, gdje su istraga vlasti o eksploataciji radnika i neuobičajeno velike kiše poremetili planove za proizvodnju. Dužnosnik vlade rekao je u svibnju da će pogon biti “potpuno u funkciji” tek krajem 2026. godine.

Međutim, Baldy je rekao da će puna proizvodnja u Bahiji započeti u srpnju 2026. godine, nakon što će se u idućih 12 mjeseci baviti sastavljanjem vozila korištenjem dijelova iz tzv. CKD kompleta. Kada postane potpuno operativan proizvodni kompleks u mjestu Camaçari trebao bi stvoriti do 20.000 direktnih i indirektnih radnih mjesta.

Očekivanja od tog pogona, na mjestu bivše Fordove tvornice koju je BYD preuzeo 2023. godine, malo su pala u prosincu, kada je brazilska inspekcija rada optužila BYD za kršenje brazilskih zakona o radu i eksploataciju kineskih radnika dovedenih za izgradnju tvorničkog kompleksa.

Nakon što su pregovori o izvansudskoj nagodbi propali, brazilsko tužiteljstvo u svibnju je podiglo optužnicu, u kojem se tvrdi da je BYD odgovoran za trgovinu ljudima i za podvrgavanje radnika “uvjetima sličnim ropstvu.”

“BYD je uvijek nastojao poštivati sve brazilske zakone i ljudsko dostojanstvo u svim svojim operacijama,” rekao je Baldy, dodavši da BYD želi postići rješenje tog problema. No, nije objasnio zašto su propali pokušaji na postizanju izvansudske nagodbe.

Za europsko tržište BYD trenutačno gradi dvije tvornice, u mađarskom Szegedu, i u Turskoj. Pogon u Szegedu bi trebao započeti s radom u listopadu ove godine, a u Turskoj u ožujku 2026. Kapacitet bi im trebao biti ukupno 500.000 vozila godišnje, a u dugoročnom planu je i pokretanje treće tvornice u nekoj od zemalja zapadne Europe. U Szegedu bi se na početku proizvodilo 150 tisuća automobila, što bi se kasnije moglo povećati na 300 tisuća godišnje.

Iz BYD-ja tvrde da bi kapacitet ova dva proizvodna pogona mogao biti oko pola milijuna vozila godišnje, što bi trebalo pomoći tom brendu da se etablira na europskom tržištu, a pritom i izbjegne europske carine na kineska električna vozila, koja su stupila na snagu u srpnju prošle godine.

Europska unija je usvojila te mjere kako bi zaštitila domaću autoindustriju, i kako bi suzbila efekt kineskih državnim subvencija za koje tvrdi da pružaju prednost kineskim proizvođačima i njihova vozila čine nereačno jeftinima. Namet je određen ovisno o proizvođaču, a najmanji je na vozila BYD-ja (17,4 posto), dok je najveći na vozila državne kompanije SAUC (37,6 posto).

Osim toga, iz BYD-a su prošle godine najavili i zaokret od proizvodnje samo električnih vozila na baterijski pogon (BEV) prema tzv. plug-in hibridnim modelima (PHEV) koji se mogu puniti preko standardne utičnice, i koji su posebno popularni na tržištima u južnoj i istočnoj Europi gdje se kupci još uvijek nerado odlučuju za BEV vozila zbog slabije razvijene mreže punionica.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari