Kineski proizvođač električnih vozila BYD namjerava prodati do 1,6 milijuna vozila na tržištima izvan Kine u 2026. godini, što bi bio dvoznamenkasti rast u odnosu na 2025., navodi se u izvješću investicijske banke Citi objavljenom u utorak.
Planira se da će na stranim tržištima BYD prodati 1,5-1,6 milijuna vozila, što je rast u odnosu na očekivanih 900.000 do milijun vozila 2025. godine. Očekivani rast trebalo bi biti pokretanje niza novih modela očekuju novi modela, navodi se u priopćenju Citija, koje se poziva na sastanak s upravom BYD-ja.
Po tržištima, inozemna prodaja je globalno ravnomjerna u svim regijama, “pri čemu Europa, Sjeverna Amerika i zemlje ASEAN-a čine trećinu ukupne prodaje na stranim tržištima u 2025.,” navodi Citi.
Uprava BYD-ja također očekuje pad kapitalnih izdataka u četvrtom tromjesečju ove godine u odnosu na prethodni kvartal, nakon čega slijedi značajan pad ulaganja u 2026. godini, jer bi “s obzirom na kapacitete proizvodnje vozila i baterija” BYD trebao biti u stanju zadovoljiti potražnju.
Citi nije spomenuo ukupan BYD-jev cilj prodaje za 2026. godinu, a iz samog BYSD-ja nisu komentirali navedene brojke. Za kalendarsku 2025. godinu cilj je već ranije snižen za 16 posto, na 4,6 milijuna vozila, nakon pada prodaje na domaćem kineskom tržištu u posljednjih nekoliko mjeseci.
BYD je prošli mjesec izvijestio o najvećem kvartalnom padu dobiti u više od četiri godine, a dosad je od ukupnog broja prodanih vozila njih 20 posto isporučio u inozemstvu – što je dvostruko veći udio u odnosu na 2024. godinu. Na kineskom tržištu BYD natječe s vrlo oštrom konkurencijom, od strane lokalnih kineskih rivala kao što su Geely i Leapmotor, u segmentu jeftinih električnih automobila.
U proteklih pet godina BYD je izgradio najmanje osam novih mega tvornica širom Kine, a istovremeno su u izgradnji i pogoni za sklapanje vozila u inozemstvu, u Mađarskoj, Turskoj i Brazilu – i planira treći pogon u Europi, za što je Španjolska glavni kandidat.
U međuvremeni, ukupna prodaja automobila u Kini neočekivano je pala u listopadu na godišnjoj razini, izvijestila je kineska udruga osobnih vozila CPCA, nakon osam uzastupnih mjeseci rasta, u trenutku kad potrošači imaju slabiji interes zbog sniženja poreznih olakšica i vladinih subvencija.
Ukupna prodaja je tako pala za 0,8 posto godišnje, na 2,27 milijuna vozila, nakon što je u rujnu zabilježen godišnji rast od 6,6 posto. Rast prodaje električnih vozila i plug-in hibrida usporio se, jer je broj prodanih takvih vozila bio tek 7,3 posto, nakon rasta od čak 15,5 posto u rujnu.
Konačni rezultati za listopad bili su daleko ispod preliminarnih podataka koje je CPCA objavila prošlog tjedna, po kojima se predviđao rast od 6 posto godišnje i rast prodaje tzv. “novih energetskih vozila” za 17 posto.
“Brojke prodanih vozila koja su u veleprodaji kupili trgovci su nadmašile su očekivanja u posljednjem tjednu listopada, a preliminarne prognoze su rađene s pretpostavkom da će se to odraziti i na tržište maloprodaje. No ispostavilo se da su se kupnjom samo povećale zalihe neprodanih vozila,” rekli su iz udruge CPCA.
Država će početkom sljedeće godine prepoloviti porezne olakšice od 30.000 yuana (4,211 dolara) za kupnju električnih modela i plug-in hibrida, pa sve veći broj brendova, uključujući Xiaomi, NiO, i Li Auto, nude vlastite subvencije u iznosu do 15.000 yuana, kako bi potaknuli nove narudžbe i sljedeće godine.
Pročitajte još:
Istovremeno, državni poticaji za program zamjene staro-za-novo koji je ove godine potaknuo kupnju više od 12 milijuna vozila polako se ukidaju. Skoro 20 pokrajina i gradova ukinulo je ili pooštrilo subvencije za vozila, što je oslabilo kupovnu aktivnost potrošača.
Najveći lokalni proizvođač BYD prošli mjesec je opet imao pad prodaje, dok su konkurenti Geely i Leapmotor postavili nove rekorde, i opasno prijete BYD-ju u segmentu jeftinih električnih vozila. BYD i drugi kineski proizvođači puno više se okreću stranim tržištima kako bi divesrsificirali prodaju, pa je tako rast kineskog izvoza automobila porastao za 27,7 posto godišnje, nakon 20,7 posto u rujnu.










Jedan odgovor
Svi ćemo se vozikati u bydovima