Kineski BYD navodno će odgoditi početak masovne proizvodnje električnih vozila u svojoj novoj tvornici u Mađarskoj do 2026. godine. Osim toga, u prve dvije godine proizvodit će manje nego što je kapacitet tvornice.
Istodobno, u novoj tvornici u Turskoj počet će proizvoditi automobile ranije nego što se očekivalo jer su troškovi rada manji, te će znatno premašiti svoje najavljene planove proizvodnje. Davanje prednosti proizvodnji u Turskoj bilo bi na štetu Europske unije, koja se nadala da će njezine carine na električna vozila proizvedena u Kini privući kineska ulaganja i povećati radna mjesta u proizvodnji.
BYD-ova tvornica u Szegedu, na jugu Mađarske, vrijedna četiri milijarde eura, navodno će započeti masovnu proizvodnju 2026. godine, ali će proizvoditi samo nekoliko desetaka tisuća vozila tijekom cijele godine. To bi bio tek dio početnog proizvodnog kapaciteta tvornice koji je 150.000 vozila. Na kraju bi maksimalni kapacitet tvornice trebao biti 300.000 automobila godišnje. BYD je objavio da će pokrenuti proizvodnju u Szegedu u listopadu, ali nije rekao kada će početi masovna proizvodnja. Proizvodnja u Szegedu trebala bi se povećati 2027. godine, ali će i dalje biti ispod planiranog kapaciteta, prenosi Reuters.
Tvornica u Turskoj, vrijedna više od 854,22 milijuna eura, koja je trebala započeti proizvodnju krajem 2026. s godišnjim kapacitetom od 150.000 automobila, navodno će proizvoditi više automobila od mađarske tvornice sljedeće godine. Proizvodnja u tvornici u Manisi, u zapadnoj Turskoj, daleko će premašiti 150.000 automobila u 2027. godini, a BYD će ponovno znatno povećati proizvodnju u 2028. godini.
BYD gradi tvornicu u Mađarskoj kako bi prodavao automobile u Europi bez carina. Svi automobili koje trenutačno prodaje u Europi proizvedeni su u Kini i podliježu antisubvencijskim carinama EU na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini, uz standardnu carinu od 10 posto. U slučaju BYD-a, ukupna carina iznosi 27 posto.

Mnogi automobili proizvedeni u novoj tvornici u Turskoj također će biti namijenjeni Europi i neće se suočavati s carinama prilikom izvoza u Europsku uniju. Prelazak na jeftiniju proizvodnju u Turskoj pogodan je za kineske proizvođače automobila koji žele proizvoditi vozila u Europi kako bi izbjegli carine, ali se protive višim plaćama i troškovima energije u regiji.
Turska je dugo služila kao središte jeftine proizvodnje za velike proizvođače automobila, uključujući Toyotu i Stellantis, Ford, Hyundai i Renault. U ožujku je turska vlada izjavila da će kineski Chery uložiti oko 854.22 milijuna eura u tvornicu s godišnjim proizvodnim kapacitetom od 200.000 vozila.
BYD se brzo širi izvan svog domaćeg kineskog tržišta, gdje se suočava sa žestokim ratom cijena. Mediji su prošli mjesec izvijestili da je usporio svoje širenje u Kini smanjenjem smjena u nekim tvornicama i odgađanjem dodavanja novih proizvodnih linija. Promjena proizvodnih planova dolazi u trenutku kada BYD revidira svoje europske operacije nakon strateških pogrešaka koje su uključivale neuspjeh u angažiranju dovoljnog broja distributera i nezapošljavanje rukovoditelja s poznavanjem lokalnog tržišta te nedostatak ponude hibrida na tržištima koja se opiru potpuno električnim automobilima. Potražnja za BYD-ovim električnim vozilima, koja su jeftinija od modela europskih konkurenata, u regiji naglo raste.
Pročitajte još:
S&P Global Mobility procjenjuje da će vodeći kineski proizvođač automobila ove godine u Europi prodati 186.000 vozila, u odnosu na 83.000 vozila koja je prodao u 2024. godini, te očekuje da će se prodaja ponovno udvostručiti na nešto manje od 400.000 vozila do 2029. godine.
U Mađarskoj je proizvođač automobila planirao instalirati strojeve za proizvodnju do rujna, što je prvi put najavljeno 2023. godine. No, posljednjih mjeseci tvrtka je odgodila pripremanje opreme za tvornicu. Ipak, BYD-ovi planovi za Szeged mogli bi se promijeniti. Tijekom prošle godine, rukovoditelji su spomenuli mogućnost proizvodnje niza različitih modela u tvornici, uključujući Atto 2, Atto 3 i Dolphin.
2 Odgovora
Ma kad god krenu, sigurno će dobro poslovati
Ne sumnjam u njihovo poslovanje!