Baterijska električna vozila činila su 16,4 posto novoregistriranih automobila u Europskoj uniji tijekom prvih deset mjeseci ove godine, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). To, prenosi Euronews, predstavlja porast u usporedbi s 13,2 posto u istom razdoblju lani.
Ukupno je između siječnja i listopada u EU registrirano 1.473.447 novih električnih automobila, što je 301.000 više na godišnjoj razini. Tome je najviše doprinijela Njemačka s preko 434.600 novih registracija električnih vozila i jednom od najjačih stopa rasta od 39,4 posto.
Među četiri najveće ekonomije EU, najveći porast ipak bilježi Španjolska s porastom registracija električnih vozila od 89,7 posto na 81.100. U Italiji je došlo do povećanja od 26,5 posto, dok je Francuska imala skromniji rast od 5,3 posto.
Poljska se mogla pohvaliti s povećanjem kupljenih električnih vozila od čak 124,6 posto iako je ukupni broj novih registracija – 30.641 – značio da takvi automobili još uvijek čine samo 6,4 posto ukupnog tržišta u toj zemlji.
Neke zemlje s niskim tržišnim udjelom također su bilježile izniman rast prodaje baterijskih električnih vozila, uključujući Sloveniju (99,3 posto), Slovačku (77,5), Litvu (62,7) i Bugarsku (58,1). Novih registracija zato je bilo manje u Hrvatskoj, Luksemburgu, Malti, Rumunjskoj i Estoniji.
Hrvatska se također nalazi na zadnjem mjestu po tržišnom udjelu električnih automobila od svega 1,5 posto, dok je na vrhu Danska sa čak 66,5 posto.
Općenito gledano, u prvih deset mjeseci 2025. registracije svih novih automobila u EU na godišnjoj su razini porasle za 1,4 posto, četvrti mjesec zaredom.
Hibridni električni automobili ostali su najpopularniji izbor među kupcima, zauzimajući 34,6 posto tržišta. Benzinski i dizelski modeli zajedno su činili 36,6, u odnosu na 46,3 posto godinu ranije.
Pročitajte još:
Među glavnim proizvođačima, Volkswagen grupa zabilježila je porast prodaje od 5,1 posto, BMW je bio u plusu od 6,3, dok je prodaja Mercedesa bila veća za dva posto.
Nasuprot tome, Stellantis (-6 posto), Toyota (-5,7) i Hyundai (-4) zabilježili su pad.










Jedan odgovor
Kako nećemo biti kad nemamo novaca ni za polovne aute