Booking.com izgubio spor o cijenama hotelskog smještaja

Freepik.com/Rawpixel.com
Booking.com, Foto: Freepik.com/Rawpixel.com

Digitalna platforma Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju, presudio je Europski sud (ECJ).

Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.

Njemački regulator za tržišno natjecanje zabranio je takvu ugovornu praksu i na internetskim stranicama hotela i na onima digitalne konkurencije dok je Europska komisija ograničila zabranu samo na hotele.

Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom paritetu i druge slične mjere. Europski sud presudio je da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primjenu takve klauzule.

“Nije dokazano da su klauzule o paritetu cijena, bilo široko bilo usko definiranom, objektivno potrebne da bi se ostvario glavni poslovni cilj niti da su razmjerne cilju koji se njima želi postići”, rekli su suci.

Odredba o paritetu cijena spada u skupinu specifičnih ugovornih klauzula koje tvrtkama ograničavaju slobodu u poslovanju, poput zabrane međusobnog konkuriranja i isključivih sporazuma o nabavi, te bi same po sebi predstavljale kršenje propisa o ravnopravnom natjecanju, prenosi Hina. EU ih kompanijama dopušta pod uvjetom da su ograničene i ključne za ostvarivanje zacrtanog ekonomskog cilja.

Suci su zaključili da bi Bookingova odredba o cjenovnom pragu hotelskog smještaja mogla ograničiti konkurenciju među digitalnim platformama i istisnuti manje i nove tržišne aktere. Odredba također nije ključna za ekonomsku održivost Booking.coma, zaključili su.

Dodali su ipak da odredba ne predstavlja povredu propisa o ravnopravnom tržišnom natjecanju. Booking Holdings poručio je da je razočaran presudom.

“Tvrdimo da su klauzule o paritetu u Njemačkoj bile nužne i proporcionalne odnosu između smještajnih partnera i Booking.coma i da Booking.com posluje na konkurentnom tržištu”, priopćila je tvrtka.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari