Bojkot trgovačkih lanaca doveo do mjesečnog pada maloprodaje u veljači

Freepik.com
Maloprodaja, ilustracija, Foto: Freepik.com

Realni promet od trgovine na malo u veljači ove godine porastao je na godišnjoj, no pao na mjesečnoj razini, objavio je Državni zavod za statistiku.

Treba napomenuti da je veljača bila mjesec bojkota trgovačkih lanaca koji je započeo 24. siječnja i trajao do potkraj veljače tako da je to moralo ostaviti traga u brojkama u maloprodaji.

Na mjesečnoj razini promet u trgovini na malo u veljači realno je pao za 0,9 posto naspram siječnja. U segmentu trgovine na malo prehrambenim proizvodima pad je čak 3,7 posto, dok je kod neprehrambenih proizvoda, izuzimajući trgovinu motornim gorivima i mazivima, pad bio 0,9 posto.

Kod goriva i maziva pad je 2,2 posto, a jedino je mjesečni rast zabilježen u trgovini na malo internetom ili poštom, i to 0,7 posto.

Gledano na godišnjoj razini, kalendarski prilagođeni promet u trgovini na malo realno je u veljači bio veći za 2,6 posto. To je 23. mjesec uzastopce da je zabilježen rast na godišnjoj razini.

I tu je vidljiv pad u segmentu maloprodaje hrane, pića i duhanskih proizvoda, i to za čak 4,7 posto. S druge pak strane, promet neprehrambenim proizvodima, opet bez goriva i maziva, bio je veći za 4,7 posto.

Kod goriva i maziva rast je 3,2 posto, a kod trgovine na malo internetom i poštom 6,8 posto.

Podatak za prva dva mjeseca ove godine govori da je prilagođeni promet od trgovine na malo realno porastao 3,5 posto naspram istog razdoblja lani.

U veljači je na godišnji rast nominalnog prometa pozitivan utjecaj imalo pet trgovačkih struka dok je kod četiri rezultat negativan.

Najveći pozitivni utjecaj došao je iz segmenta ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi te optičarski, kozmetički i toaletni proizvodi s porastom prometa od 5,3 posto.

Najveći negativni doprinos zbio se kod motornih vozila te dijelova i pribora za motorna vozila od 3,3 posto.

Nominalni je promet, inače, ukupno bio veći za jedan posto.

20 Odgovora

  1. Ova situacija ukazuje na snažan utjecaj potrošačkih odluka i stavova na tržište.

  2. Bojkot trgovačkih lanaca udario je – maloprodaja u veljači pala! Vrijeme je za razmišljanje, potrošači pokazuju svoju moć! 🙂

  3. Trgovci se samo malo nasmijali i nastavili s poslom. Kad bi se stvarno svi držali bojkota, osjetili bi oni to puno jače.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari