Američki startup za autonomnu vožnju Applied Intuition dosegao procijenjenu vrijednost od 15 milijardi dolara

Ilustracija: Giorgio Trovato / Unsplash

Američki softverski startup Applied Intuition u utorak je prikupio novih 600 milijuna dolara u posljednjem krugu financiranja, uz evaluaciju kompanije od 15 milijardi dolara – više nego dvostruko u odnosu na prošlu godinu, što upućuje na veliki apetit investitora za kompanije koje razvijaju tehnologiju za autonomna vozila.

Posljednju rundu financiranja predvodili su fondovi kojima upravlja BlackRock, zajedno s tvrtkom za poduzetnički kapital Kleiner Perkins. Među novim ulagačima u kompaniju su investicijska kuća Franklin Templeton i katarski državni investicijski fond Qatar Investment Authority, priopćili su iz tvrtke.

U prethodnom krugu, u ožujku prošle godine, Applied Intuition je bio procijenjen na 6 milijardi dolara, i primio je ulaganje njemačkog Porschea, što je bio prvi put da je taj startup, osnovan 2017., dobio novac od nekog proizvođača automobila.

Za prikupljena sredstva kažu iz Applied Intuitiona da će ih utrošiti na povećavanje ulaganja u razvoj softvera za autonomnu vožnju, u trenutku kada se kompanije u cijelom automobilskom sektoru bave razvojem autonomnih vozila. “Povećavamo svoja ulaganja u uvođenje inteligencije u bilo koji pokretni stroj,” rekao je Qasar Younis, suosnivač i izvršni direktor Applied Intuition.

Širenje tehnologije za autonomnu vožnju također će se vjerojatno ubrzati zbog manje strogih propisa koje je uvela nova američka vlada, koja između ostalog namjerava  izuzeti određene vrste vozila od postojećih sigurnosnih standarda, te pojednostaviti načine za prijavljivanje sigurnosnih incidenata.

Applied Intuition ima sjedište u mjestu Mountain View u Kaliforniji. Od osnivanja 2017. godine tvrtka se bavi razvojem softverskih rješenja za autonomne sustave za vozila poput automobila i kamiona, a osim toga surađuju i s američkom vladom na vojnim primjenama te tehnologije.

Tvrtka već surađuje s nekim velikim klijentima, kao što su Toyota i Volkswagen, a prošlog tjedna su najavili i suradnju s kompanijom za umjetnu inteligenciju OpenAI, najpoznatije po servisu ChatGPT, što bi im trebalo pomoći u široj primjeni umjetne inteligencije za veću personalizaciju vožnje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari