Američka regulatorna agencija u ponedjeljak je zatražila od Tesle odgovore na nekoliko ključnih pitanja o Teslinim planovima za pokretanje plaćene usluge robotaksi prijevoza koju Tesla u lipnju želi pokrenuti u gradu Austinu u Teksasu. Pitanja se tiču sigurnosti vozila, i u njima se traže pojašnjenja o načinu na koji se Teslini automatizirani električni taksiji raditi u lošim vremenskim uvjetima.
Američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) je u pismu koje je javno objavljeno u ponedjeljak priopćila da pokrenula istragu o sigurnosti Teslinih vozila i njihovog sustava za potpuno autonomnu vožnju FSD nakon nekoliko incidenata i sudara u kojima su upletena autonomno upravljana vozila u uvjetima smanjene vidljivosti, od listopada prošle godine.
Iz NHTSA su rekli da traže dodatna pojašnjenja o Teslinom razvoju robotaksija “kako bi se mogla procijeniti sposobnost Teslinog sustava da adekvatno reagira u uvjetima smanjene vidljivosti,” kao i više detalja o planovima te kompanije za uvođenja robotaksi usluge i tehnologije koja se pritom koristi.
Iz Tesle nisu odgovarali na medijske upite. NHTSA je u listopadu pokrenula istragu o Teslinoj FSD tehnologiji za autonomnu vožnju koju koristi 2,4 milijuna njihovih vozila nakon što su prijavljena četiri sudara u kojima su takva vozila bila upletena, uključujući i prometnu nesreću iz srpnja 2023. sa smrtnim posljedicama.
NHTSA je u ponedjeljak priopćila da želi znati koliko će točno vozila biti u upotrebi za robotaksi uslugu, te koji je očekivani vremenski okvir za širenje dostupnosti te tehnologije za vozila koja nadziru ljudi koji nisu iz Tesle. NHTSA također želi doznati hoće li robotaksi vozila biti pod nadzorom Tesle u stvarnom vremenu.
U pismu se od Tesle traži i da navede na koji način namjerava garantirati sigurnost robotaksi usluge u uvjetima smanjene cestovne vidljivosti, primjerice u slučaju zasljepljivanja od sunca, magle, prašine u zraku, kiše ili snijega. Također želi objašnjenje što se točno događa ako se tijekom vožnje naiđe na situaciju slabe vidljivosti.
Osim toga, traže se i detaljni odgovori o senzorima na Teslinim robotaksijima, načinu na koji se koriste kamere i senzori “za siguran rad robotaksija, kada je pod nadzorom i kada nije,” te odgovor na pitanje je li Teslina tehnologija u potpunosti ili barem djelomično usklađena s bilo kojim od postojećih industrijskih standarda za sustave automatske vožnje.
U listopadu je NHTSA najavila istragu nakon četiri slučaja cestovnih sudara u kojima su bila uključena autonomno vožena Teslina vozila u uvjetima smanjene vidljivosti. Jedan pješak je smrtno stradao u mjestu Rimrock u Arizoni u studenom 2023. godine, nakon što ga je pogodio autonomni Teslin Model Y iz 2021. godine.
Pročitajte još:
Tesla je u prosincu 2023. pozvala vlasnike više od 2 milijuna svojih vozila na američkim cestama da naknadno instaliraju zaštitne mjere u svoj napredni autopilotski sustav za pomoć pri vožnji. NHTSA još uvijek istražuje je li ta mjera bila dovoljna za zabrinutosti što se zbiva s upravljanjem vozila kad ljudski vozač ne obraća pozornost na cestu.
Poznato je da su se dogodile još najmanje dvije smrtonosne nesreće u koje je bila upletena Teslina tehnologija FSD za autonomnu vožnju, uključujući i incident u travnju 2024. u kojem je Teslin Model S u potpuno samostalnoj automatskoj vožnji naletio i ubio 28-godišnjeg motociklista kod grada Seattlea.