Američka agencija za sigurnost automobila NHTSA priopćila je u četvrtak da pokreće istragu oko stalnog kašnjenja Tesle u podnošenju izvješća o sudarima i incidentima u koje su umiješani njeni napredni sustavi za pomoć vozačima ili autonomnu vožnju.
Iz NHTSA su priopćili da su identificirali brojna slučajeve u kojima su izvješća o incidentima došla od Tesle stigla tek nekoliko mjeseci nakon što su se dogodili. Po američkim propisima proizvođači bi trebali regulatoru poslati izvješća u roku od jednog do pet dana od zaprimanja informacije o sudaru.
Agencija je priopćila da otvara istragu “za procjenu uzroka potencijalnih kašnjenja u izvještavanju, opsega takvih zaostajanja, te mjera koje je Tesla poduzela kako bi riješila taj problem.” NHTSA također kaže da “kada su izvješća podnesena, Tesla ih dostavlja na jedan od dva načina – neka se podnose kao dio cijelog paketa izvješća, dok druga kontinuirano pristižu.”
U razgovorima s agencijom Tesla je uvjeravala regulatore da je do takvog slanja izvješća došlo zbog problema s Teslinim sustavom prikupljanja podataka, “koji su, tvrdi Tesla, sada riješeni,” rekli su iz NHTSA. NHTSA također ispituje ima li još uvijek neriješenih izvješća o ranijim incidentima, te jesu li dostavljena izvješća uključivala sve potrebne i dostupne podatke.
Od listopada prošle godine NHTSA istražuje sudare u kojima su bila umiješana Teslina vozila i njihov sustav za autonomnu vožnju FSD u uvjetima smanjene vidljivosti. Istragom je obuhvaćeno 2,4 milijuna Teslinih vozila opremljenih FSD tehnologijom za autonomnu vožnju, nakon što su se dogodila četiri sudara, uključujući i jedan slučaj iz 2023. godine sa smrtnim slučajem.
Pročitajte još:
U siječnju je pokrenuta i druga, odvojena, istraga koja istražuje oko 2,6 milijuna vozila Tesle zbog incidenata vezanih za softver koji korisnicima omogućava upravljanje vozilima na daljinu.
NHTSA također proučava uslugu robotaksija koju je Tesla u lipnju probno pokrenula u gradu Austinu u Texasu. U upitu Tesli od 1. srpnja potvrdili su da je usluga još uvijek pod nadzorom NHTSA, i da žele znati mogu li zaposlenici Tesle daljinski upravljati tim vozilima.