Američka aplikacija za taksi vožnju Lyft objavila je u srijedu kupovinu europske platforme za mobilnost FreeNow od njemačkih automobilskih divova BMW-a i Mercedes-Benza za 175 milijuna eura, što će Lyftu omogućiti širenje na europsko tržište. Pod pritiskom najvećeg rivala, servisa Uber, na domaćem tržištu Sjeverne Amerike, Lyft već neko vrijeme traži nove načine za poticanje rasta poslovanja.
Preuzimanje servisa FreeNow gotovo će udvostručiti Lyftovo potencijalno tržište i otvoriti vrata njihovom dolasku u velike europske gradove kao što su London, Frankfurt, Pariz ili Milano, gdje ta njemačka platforma trenutno nudi usluge u rasponu od tradicionalnog taksi prijevoza do iznajmljivanja električnih skutera ili dijeljenja automobila (car sharing).
Lyft dolazi na europsko tržište “po dobroj cijeni” i, što je još važnije, “u odličnom trenutku,” rekao je direktor Lyfta David Risher, dodavši da je kompanija trenutno u financijski snažnoj poziciji što joj omogućava širenje na nova tržišta.
Freenow je prisutan u više od 150 gradova u devet europskih zemalja. Kompanija je u rujnu priopćila da je konačno prestala imati gubitke, i to nakon povećanja prihoda u 2024. godini za 13 posto godišnje, i većeg fokusa na taksi usluge.
Lyft je kazao da će ova akvizicija gotovo udvostručiti njihovo potencijalno tržište na više od 300 milijardi putovanja osobnim vozilima godišnje, s dosadašnjih oko 161 milijarde, u SAD-u i Kanadi.
“Gotovo polovica taksi sektora u Europi i dalje je offline. Tu se nalazi veliki potencijal za rast,” rekao je direktor platforme FreeNow Thomas Zimmermann. Međutim, okušaji da se poveća rast u Europi zahvaćanjem većeg dijela offline tržišta naići će na žestoku konkurenciju američkog Ubera, kao i estonskog Bolta – jer obje kompanije su već dobro raširene i ukorijenjene na europskom tržištu.
Pročitajte još:
Europske regulativa također je stroža nego u Americi i potiču aplikacija za taksi prijevoz na povećanje radničkih prava za vozače, kroz primjerice garantirane minimalne mjesečne prihode ili plaćenog godišnjeg odmora, dok istovremeno povećavaju i pritisak na cjenovnu strukturu, kako bi se vozačima osigurala pravedna naknada za obavljeni posao.
Bolt je nedavno u Velikoj Britaniji uveo naknade za godišnji odmor i minimalnu plaću za vozače, na što je bio prisiljen zbog regulatornih pritisaka.
Jedan odgovor
bmw je brutalan auto.