Američki pretplatnici Amazonove usluge Prime od ove srijede po prvi put imaju mogućnost naručivati kvarljive prehrambene proizvode, poput jagoda, mlijeka, ili mesa – i dobiti ih na kućnu adresu već istog dana. Radi se o najnovijem potezu Amazona, koji time ulazi u utakmicu s uslugama dostave hrane, poput onih koje nude najveći lanac supermarketa Walkmart, ili aplikacija Instacart.
Nova usluga dostave u istom danu besplatna je za pretplatnike usluge Prime, koja već omogućava korisnicima i brojne druge pogodnosti iz Amazonove ponude. Uz pretplatu, koja košta 14,99 dolara mjesečno ili 139 dolara godišnje, dostava za narudžbe vrijednosti preko 25 dolara su besplatne. Za usporedbu, Walmartov servis, nazvan Walmart +, košta u pretplati 98 dolara godišnje i nudi dostavu namirnica u roku manje od tri sata.
Od ove srijede kupci Amazona u više od 1.000 američkih gradova mogu naručivati namirnice s dostavom isti dan, a u Amazonu kažu da planiraju proširiti uslugu na 2.300 gradova do kraja godine.
Kvarljiva hrana se i ranije mogla naručivati preko Amazona, ali su ju realizirali drugi trgovci preko Amazon Fresh platforme, dok su korisnici za uslugu trebali plaćati dodatnih 9.99 dolara, da bi im dostave skuplje od 35 dolara bile besplatne. No, sad će se hrana dostavljati putem Amazonove logističke mreže, opcija će biti uključena u standardnu Prime pretplatu, a iznos za besplatnu dostavu je snižen.
“Ovo predstavlja veliko proširenje Amazonovu digitalne trgovine namirnicama, uglavnom zato što se nudi njegovoj velikoj postojećoj bazi pretplatnika na Prime, bez ikakvih dodatnih troškova,” kaže Blake Droesch, analitičar iz agencije za istraživanje tržišta eMarketer. “Zanimljivo je i da je Amazon snizio minimalni prag narudžbe na samo 25 dolara. Tim korakom izravno prijeti aplikaciji Instacart, jer omogućava kupcima korištenje Amazona za brze, jednokratne kupovine, koje su ključan dio Instacartovog posla.”
Stručnjaci kažu da će Amazonova nova ponuda vrlo vjerojatno povećati broj ljudi s članstvom u Prime programu, premijera, ali i ističu da će osiguravanje visoke kvalitete usluge biti ključno za njen rast. Također, izmjene koje Amazon uvodi snižavaju barijeru za nove korisnike, te će izgledno time zaprijetiti i aplikacijama za dostavu hrane, kao što su Uber Eats i DoorDash.
Dionice Amazona su u srijedu popodne porasle za 1,4 posto, dok su dionice konkurentskih tvrtki u kategoriji dostave hrane odjetno pale. Dionice Instacarta, kojeg vodi kompanija Maplebear, pale su za 12,4 posto, dok su DoorDash i lanac supermarketa Kroger pali za 4,8 posto, odnosno 4,2 posto. Dionice Walmarta su bile niže za 2,3 posto, a dionice Ubera – u kojeg spada i servis za dostavu hrane Uber Eats – pale su za 0,8 posto.
Pročitajte još:
Amazon je u lipnju priopćio da želi uložiti 4 milijarde dolara za pružanje usluge dostave istog (i sljedećeg) dana u više od 4.000 ruralnih američkih mjesta, do kraja ove godine. Iz Walmarta su u svibnju rekli da će uskoro čak 95 posto populacije imati pristup njihovoj usluzi dostave unutar tri sata.
Amazonov ulazak u područje brze dostave namirnica, kažu neki analitičari, moglo bi također stvoriti veći pritisak za male neovisne trgovce, koji se ne mogu nositi s Amazonovim asortimanom u kojem su stotine vrsta proizvoda.
2 Odgovora
Jedva čekam da mi Amazon dostavi kilo krastavaca iz Meksika.
Svaka cast tko se to usudi.. jedva u trgovini nadjemo da nije pokvareno