Amazon i Stellantis nakon tri godine raskinuli suradnju na razvoju softvera za vozila

pixabay.com
Alfa Romeo, dio grupacije Stellantis Foto: Pixabay.com

Amazonova suradnja s francusko-talijanskim automobilskim gigantom Stellantisom o izradi softvera za vozila, za kojeg su se obje tvrtke nadale da će promijeniti iskustvo vožnje i ojačati imidž u sektoru tehnološki napredne mobilnosti se privodi kraju, potvrdili su iz obje tvrtke na upit agencije Reuters.

Stellantisov projekt SmartCockpit, koji se trebao oslanjati na Amazonovu tehnologiju za vozila, najnoviji je primjer kako je teška suradnja tradicionalnih proizvođača automobila sa velikim softverskim kompanijama. “Stellantis će idalje biti važan partner za Amazon, i obje kompanije nastavljaju zajedno raditi na nizu inicijativa,” navodi se u priopćenju iz obje tvrtke, uz dodatak da je odluka o okončanju zajedničkog rada na projektu SmartCockpit bila obostrana.

Projekt Amazona i Stellantisa – koji posjeduje brendove kao što su Peugeot, Jeep i Alfa Romeo – nekoć su entuzijastično najavili direktori obiju tvrtki još 2022. godine. Plan je bio razviti softversku platformu koja bi pretvorila automobile u proširenje doma, detekcijom vozača i personalizacijom postavki poput termostata, navigacije, pa čak i automatizacije doma, poput primjerice paljenja kućnih lampi.

Stellantis se nado da će Amazonova softverska stručnost pomoći tom globalnom proizvođaču u utrci protiv tvrtki kao što su Tesla i kineski BYD, dok je za Amazon projekt trebao poslužiti kao prototip za šire uvođenje softvera u automobile drugih proizvođača.

U priopćenju za medije iz siječnja 2022. godine, Stellantisov tadašnji predsjednik uprave Carlos Tavares izrazio je nadu da će partnerstvo s Amazonom pomoći da vozila postanu “najtraženije, najatraktivnije mjesto, čak i kada nisu u pokretu.”

Tavares je naglo morao napustiti Stellantis prošle godine, a kompanija je u srijedu imenovala svojeg šefa za Sjevernu Ameriku Antonija Filosu za novog globalnog direktora. Stellantis u međuvremenu pokušava udahnuti život svojim dionicama, koje su u 2024. godini pale za oko 40 posto, ponajviše zbog razočaravajuće prodaje, i to posebice u Sjevernoj Americi – otkud je došao novi predsjednik uprave.

Automobilski softver pojavio se kao jedno od najvažnijih i najtežih područja za etablirane proizvođače. Velik dio funkcija suvremenih automobila ovisi o programiranju, uključujući osjećaj vozača za kočnice, tzv. infotainment sistem, potpomognuto ili automatizirano upravljanje za koje proizvođači mogu naplaćivati pretplatu. No, razvoj takve tehnologije je skup i kompliciran, pa je primjerice američki Ford nedavno otpisao razvoj električne arhitekture nove generacije zbog ogromnih troškova.

Iz agencije Reuters izvijestili su da nije bilo moguće utvrditi nijedan posebno bitan razlog zašto je partnerstvo oko SmartCockpita prekinuto. Iz obje kompanije kažu da će potez “omogućiti da se obje strane usredotoče na rješenja koja pružaju vrijednost našim zajedničkim kupcima, i koje će se bolje uskladiti s našim strategijama.”

Relativno nove pridošlice, poput Tesle Elona Muska, izgradili su električne i softverske sustave koji mogu brzo uvoditi nove značajke ili softverske zakrpe klijentima, po nižim troškovima za samu tvrtku. Tradicionalni proizvođači, uključujući Volkswagen i General Motors, se još uvijek muče da samostalno savladaju te sustave, te su posljednjih godina zapošljavali talentirane inženjere iz Silicijske doline, ili su stvarali partnerstva sa softverskim kompanijama u pokušaju preokretanja tog trenda.

Za razliku od Tesle koja ima puno manju ponudu vozila – i time manju kompleksnost asortimana – Stellantis ima desetke modela pod 14 različitih marki, te cijeli labirint globalnih dobavljača, što predstavlja ogroman izazov za razvoj novog softvera.

SmartCockpit je prvotno trebao po planu doći u Stellantisova vozila krajem 2024. ili početkom 2025. Stellantis je to opisivao kao dio svoje ABC platforme, koja se sastojala od električne arhitekture nazvane STLA Brain i autonomnog sustava za pomoć pri vožnji.

Prema dogovoru Stellantis je trebao Amazonu plaćati pristup softveru u svakom automobilu, kao i druge naknade za održavanje. S druge strane, Amazon je trebao Stellantisu plaćati naknade za svakog vozača koji kupi pretplatu na Amazonove servise, poput usluge streamanje glazbe, putem Stellantisovih vozila.

Stellantis je također surađivao s Amazonom kroz korištenje njihovog poslovanja u oblaku, Amazon Web Services (AWS), za pohranu i ažuriranje podataka. Stellantis će se nastaviti koristiti AWS, priopćile su kompanije, a Amazonova virtualna asistentica Alexa će i dalje biti dostupna u nekim Stellantisovim vozilima.

Stellantis bi potencijalno mogao nastaviti rad na SmartCockpit softveru na način da bude baziran na nekom drugom operativnom sustavu, kao primjerice Googleovoj platformi Android. Amazon se nadao da će rezultati rada zajedničkog tima, interno nazvani Digital Cabin ili Project Quatro, moći konkurirati Googleovoj platformi Automotive Services, standardnom operativnom sustavu temeljenom na Androidu kojeg već koriste brojni proizvođači.

Po izvorima iz kompanije, većina osoblja koje je u Amazonu radilo na projektu Digital Cabin preraspoređeno je na druge zadatke ili je napustilo tvrtku.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari