Kineski div e-trgovine Alibaba objavio je u utorak podatke poslovanja u drugom fiskalnom kvartalu, iz kojih se vidi da je kompanija nadmašila očekivanja analitičara. Alibabina ulaganja u ekspresnu dostavu pomogla su joj u privlačenju većeg broja kupaca, a značajan rast je zabilježio i segment poslovanja u oblaku.
Nakon objave te vijesti dionice Alibabe uvrštene na američku burzu rasle su 4 posto u trgovini prije otvaranja tržišta. Alibaba je u razdoblju od srpnja do rujna ove godine zabilježila prihode od 247,80 milijardi yuana (34,97 milijardi dolara), malo iznad prognoza analitičara koji su predvidjeli 242,65 milijardi yuana u anketi koju je sastavio LSEG.
Najnoviji rezultati Alibabe stižu u kontekstu vrlo skupe bitke u kineskom sektoru brze maloprodaje, u kojoj veliki igrači troše milijarde na subvencioniranje usluga instantne dostave u roku jednog sata, kako bi zauzeli tržišni udio.
Istovremeno, Alibaba je također mnogo investirala u umjetnu inteligenciju (AI), i pritom postala jedan od kineskih predvodnika u tom segmentu.
“Ušli smo u fazu investiranja za izgradnju dugoročne strateške vrijednosti u tehnologijama i infrastrukturi za umjetnu inteligenciju i potrošačku platformu koja integrira svakodnevne usluge i e-trgovinu,” rekao je u priopćenju predsjednik uprave grupe Alibaba Eddie Wu.
Neto dobit Alibabe pala je za 53 posto, na 20,61 milijardu yuana (2,9 milijarde dolara), iako je još uvijek bila viša nego što su analitičari očekivali.
Rat na tržištu instantne maloprodaje, potaknut agresivnim popustima i subvencijama koje nude Alibaba i njegovi rivali JD.com i Meituan, doveo je do ogromne potrošnje – analitičari iz investicijske banke Nomura procjenjuju da je samo u drugom tromjesečju taj sektor spržio preko 4 milijarde dolara, što izaziva zabrinutost ulagača zbog izglednog pada profitnih marži.
Alibaba je pritom manje izložena od glavnih konkurenata, iako dugoročno vidi povrat investicije i projicira da bi segment instantne maloprodaje mogao godišnje dodati oko 1.000 milijardi yuana vrijednosti bruto prodajne vrijednosti (GMV) – statistike koja se često koristi za online trgovinu – u naredne tri godine.
Ove godine su trgovci bili posebno izdašni u vrijeme velikih popusta oko tradicionalnog praznika 11. studenog – radilo se o dosad najduljem razdoblju popusta i sniženja koje je počelo s početkom listopada.
Prodaja preko velikih online platformi dosegnula je 1.700 milijardi yuana, u odnosu na 1.440 milijardi yuana prošle godine, izračunala je platforma Syntun. Alibaba je također iskoristila to vrijeme za širenje u inozemstvu, a njena platforma za trgovce Taobao pokrenula je akcije i popuste u više od 20 zemalja izvan Kine.
Alibaba je za vrijeme tog promotivnog razdoblja imala rast prodaje od 9,3 posto u odnosu na prošlu godinu, dok je najveći konkurent JD.com zabilježio rast od 8,3 posto, priopćili su iz konzultantske tvrtke Analysys. Alibaba se također agresivno širi na tržištu potrošačke umjetne inteligencije, segmenta u kojem je dosad tradicionalno zaostajala za konkurencijom jer se umjesto toga više fokusirala na poslovne klijente.
Pročitajte još:
Kompanija je nedavno pokrenula besplatnu aplikaciju koju pogoni najnovija verzija njihovog velikog jezičnog modela Qwen, koja je u prvih tjedan dana imala više od 10 milijuna downloada. No, pred Alibabom je još dugi put ako stići Doubao, aplikaciju tržišnog lidera ByteDancea, koja u Kini ima 150 milijuna korisnika.
Alibabin zaokret prema potrošačima dolazi u trenutku kad se intenzivira cjenovni rat na domaćem kineskom tržištu umjetne inteligencije (AI) kojeg je potaknuo startup DeepSeek svojom jeftinom tehnologijom i razvojem potrošačke aplikacije – što je onda prisililo i sve konkurente da dramatično srežu cijene i slijede njihov primjer.









