Albert Gajšak, CircuitMess: Za naš Perseverance Space Rover Kit dobili smo licencu NASA-e

Albert Gajšak, Foto: Privatna arhiva

Prije pet godina Albert Gajšak bio je, kako sam kaže, klinac koji sastavlja elektroniku. Danas vodi vlastitu tvrtku CircuitMess koja je pozornost na sebe skrenula izrađujući edukativne STEM igračke, a prije nekoliko mjeseci na tržište je lansirala i vlastiti Batmobile za koji je dobila licencu velikog Warner Brosa. Ubrzo nakon toga, primili su i njihovu nagradu za najinovativniji licencirani proizvod. Uz to se mogu pohvaliti i suradnjom s Walmartom, a Deloitte ih je uvrstio među 25 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki središnje Europe, pa smo o svemu navedenom, kao i o crowdfunding kampanjama, njegovim počecima i planovima za budućnost, s Albertom razgovarali za Financije.hr.

Počeo bih s CircuitMess Batmobile-om, vašom prvom licenciranom igračkom. Koliko je trajao rad na njoj i s kojim ste se sve preprekama susretali?

“Na Batmobile-u smo radili nešto više od tri godine, negdje od 2019. do 2023. kada smo ga isporučili svim kupcima koji su naš proizvod kupili u prednarudžbi. Poslije toga smo Batmobile stavili i u regularnu prodaju. Radi se o našem najambicioznijem projektu, kako s tehničke tako i s organizacijske, biznis strane. Istovremeno smo radili i na drugim projektima – na primjer imamo opciju da se roditelji pretplate i na taj način svakih par mjeseci dobivaju novi proizvod. Surađujemo i s Walmartom, što također oduzima dosta vremena, a imali smo i problema s nabavom čipova. Dizajnirali smo proizvod tako da je glavna komponenta bilo mikroračunalo koje je nestalo s tržišta, pa smo morali napraviti kompletan redizajn. Tako da se može reći da je bilo dosta izazova, djelomično zbog više sile, ali i zbog toga što nikad nismo radili tako kompleksan proizvod pa smo u nekim aspektima bili malo “zeleni”.”

Za taj Batmobile imate i licencu Warner Brosa, a dobili ste i njihovu nagradu za najinovativniji licencirani proizvod. Kako je došlo do suradnje s njima?

“Dugo smo maštali o tome da napravimo proizvod koji će biti povezan s popularnom kulturom i nekim superjunakom, poanta naše tvrtke je da na zabavan način predstavimo proizvode, da tehnologiju, STEM i edukaciju povežemo s nečime što će djeci i mladima biti fora. Ideja da napravimo Batmobile se rodila tako što smo shvatili da mu jedan naš prijašnji automobil malo previše nalikuje. Poslije nekog vremena smo krenuli ozbiljnije razmišljati o tome i odlučili probati dogovoriti neku suradnju s Warner Brosom. “U hodu” smo naučili puno o licenciranju, pričali smo s drugim firmama kao što je, primjerice, Sphera iz Velike Britanije koja izrađuje igračke povezane s Disneyjem. Napravili smo prezentaciju i razmišljali kako bi uopće mogli doći do njih, no tada smo utvrdili da Warner Bros Consumer Products ima svoje firme, predstavništva koje se bave određenim tržištima. U jednoj od takvih tvrtki radila je žena koja je iz Hrvatske, kontaktirali smo je i tako došli do prvog “pitcha”.”

Albet Gajšak (lijevo) s kolegom; Foto: Privatna arhiva

Surađujete i sa Sam’s Clubom, podružnicom Walmarta. Ako se ne varam, oni su od vas naručili više od 17.000 primjeraka Chattera 2.0. Kolika je vrijednost te narudžbe i gdje se sve u Americi mogao kupiti?

“Vrijednost narudžbe iznosi 1,3 milijuna dolara, što nam je bio značajan financijski “boost”, pa smo prošlu godinu završili s više od dva milijuna eura prihoda. Chatter 2.0 se prodavao u Sam’s Clubovima diljem SAD-a. Radi se o podtipu Walmartovih dućana, nazvanom prema osnivaču Samu Waltonu, u kojima postoji svojevrsni Membership Club. Mjesečna članarina tako omogućuje pristup posebnom dijelu dućana s različitim gadgetima, posebnim akcijama i slično. Bili smo prisutni u svih 590 Sam’s Clubova, što znači da se naš proizvod mogao kupiti po cijelom SAD-u, od istočne do zapadne obale.”

Općenito, kako dobivaš ideje za svoje proizvode?

“Zanimljivo pitanje, načelno dođem na neku ideju koja se onda u uredu nadopunjuje. Uvijek imamo više ideja nego kapaciteta za njihovu realizaciju, no ideje same po sebi nisu previše vrijedne, bitno je pretvoriti ih u nešto što bi moglo biti privlačno kupcima. Pokušavamo razmišljati iz njihove perspektive, pa ako primijetimo da su im interesantni proizvodi vezani uz glazbu, probat ćemo napraviti nešto povezano s tim. Također, potrebno je procijeniti koliko bi proizvod trebao koštati i da li je tehnički izvedivo, poslije čega naši developeri kreću osmišljavati kako bi to moglo funkcionirati i što se sve mora napraviti s tehničke strane.”

Foto: Privatna arhiva

U svijet biznisa si krenuo s 18 godina, kako su izgledali tvoji počeci i koje su bile neke prekretnice tih prvih godina?

“Najbitnije je bilo što sam upoznao Tomislava Cara iz Infiniuma koji je postao moj mentor, “poslovni otac”. Uzeo me pod svoje i zasigurno je najviše utjecao na to da od klinca koji sastavlja elektroniku postanem netko tko može voditi tvrtku. Uložio je jako puno svog vremena u ovih pet godina i stvarno želi da čitava priča uspije. Povezuje nas i to što je, kao i ja, iz Karlovca, a poduzetnička klima u Hrvatskoj, posebno u manjim mjestima, nije baš ohrabrujuća.”

S druge strane, da li je bilo pogrešaka, stvari koje bi danas napravio drugačije?

“Na počecima nisam htio dati drugim ljudima da uzmu dio mog posla, malo sam bio “control freak” i želio sam sve napraviti sam. Shvatio sam ubrzo da firme ne mogu funkcionirati kao “one man band” i da moraš naći ljude koji će raditi s tobom. Sada imam tim od 29 ljudi.”

Foto: Privatna arhiva

Za svoje si proizvode sredstva prikupljao i putem crowdfunding kampanja. Koje su najveće prednosti takvih kampanja, odnosno koji bi bili potencijalni nedostaci, na što treba pripaziti?

“Prednost je što te takve kampanje mogu pogurati kada nemaš potreban kapital. Na taj način možeš dobiti novac i prije nego što proizvod uopće postoji, da se nismo odlučili za takve kampanje danas vjerojatno ne bi radili ovaj intervju. S druge strane, crowdfunding može biti i klopka jer ljudi pokušavaju stvoriti nešto jako originalno i ambiciozno, pa se pritom znaju precijeniti i zanemariti sve poteškoće na koje mogu naići. To je moćan alat, ali se mora jako paziti što se i kako radi, potrebno je postići ravnotežu između inovativnosti i izvedivosti.”

Proglašeni ste i jednom od 25 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u središnjoj Europi od strane Deloitte-a. Što vam je donijelo to priznanje u smislu referenci za buduće poslove i suradnje?

“Deloitte je jedna od najvećih revizorskih kuća u svijetu i puno znači kada možeš staviti njihovo ime pored svojeg. U Hrvatskoj stvarno ima jako puno dobrih tehnoloških firmi i teško je doći do najboljih ljudi. Ovakvo priznanje ti omogućuje da se po pitanju dovođenja top talenata natječeš s velikima, s onima koji imaju puno više novca.”

I za kraj, koji su planovi za dalje, pripremate li neke nove proizvode ili suradnje?

“Prošli tjedan smo objavili informacije o našoj novoj suradnji s firmom koja se zove Geek Club. Oni izrađuju statičke modele za različite stvari, primjerice za Međunarodnu svemirsku postaju. Radimo novi proizvod CircuitMess Perseverance Space Rover Kit koji je licenciran od strane NASA-e. Već imamo preko 350 zainteresiranih i očekujemo da će to biti još jedna naša uspješna priča s licenciranjem. Općenito, ambicija nam je biti Lego za STEM edukaciju, tek smo na početku i mislim da možemo puno toga napraviti.”

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari