Albert Gajšak i njegov CircuitMess već godinama privlače pozornost kako domaćih tako i svjetskih medija svojim STEM igračkama među kojima su, primjerice, Batmobile za koji su dobili licencu velikog Warner Brosa ili Perseverance Space Rover Kit licenciran od strane NASA-e. Nedavno su postigli novi veliki uspjeh brendom Beep Boop nastalim u suradnji s velikim imenama u industriji igračaka, tvrtkama Eolo i Taikido, a više o svemu tome, kao i o drugim aktualnostima, s Gajšakom smo popričali za Financije.hr.
Nedavno ste lansirali novi brend igračaka Beep Boop. Kakve su to igračke i koliko ste radili na njima?
Radi se o igrački koja je slična legendarnom Tamagochiju. Znači riječ je o virtualnom ljubimcu, liku koji ima ekran i dvije noge koje koristite kao tipkala s kojima upravljate njime. On je čitavo vrijeme živ i pušta neke zvukove, primjerice zove vas da se igrate s njim. Na sebi također ima pet različitih videoigrica i različite emocije (sretan, nesretan, gladan itd.). Poanta je da se s njime morate konstantno baviti kako biste ga učinili sretnim. Postoji nekoliko likova koji međusobno komuniciraju, a treba napomenuti kako to nije samo igračka, već čitava franšiza. Radili smo je s partnerima, konkretno s tvrtkom za igračke Eolo koja je došla na ideju napraviti novu franšizu te su ušli u suradnju s animacijskim studiom Toikido i nama. Mi smo sudjelovali kao tehnološki partner koji je osmislio kako taj lik funkcionira, pobrinuo se da se to proizvede, radio na elektronici, softveru i implementaciji. Eolo je proizveo inicijalnu seriju igračaka, za što im je trebalo oko dvije godine. Oni su uz pomoć svojih distribucijskih partnera specijalizirani za prodaju u cijelom svijetu. Toikido je napravio crtić koji sada izlazi na društvenim mrežama, YouTubeu, a do kraja godine i na različitim televizijama. CircuitMess također sudjeluje i kao partner za distribuciju online, napravili smo webshop, radimo na oglašavanju, sadržaju za društvene mreže i marketingu općenito.
I prije službenog izlaska na tržišta prodano je 400.000 komada.
To su u stvari prednarudžbe koji su napravili svi ti dućani. Igračka je dosad bila tajna pa se distributerima pokazivala “iza zatvorenih vrata“, počevši od siječnja ove godine. Nama je to bio i dodatak, proširenje postojećeg poslovnog modela jer smo dosad funkcionirali tako što bismo proizvodili, a potom i prodavali svoje proizvode. Ovaj put dobivamo postotak od prodaje kao vlasnici licence za tehnologiju, softver i hardver igračke. Uz to smo i ekskluzivni tehnološki partner Beep Boop franšize, što znači da sve buduće proizvode iz te franšize Eolo mora raditi s nama. Drugim riječima, mi ne proizvodimo te igračke, nego dobivamo postotak od svake igračke koju oni naprave.
Je li vas iznenadila ta brojka?
Njihova inicijalna procjena je bila da će to ići u 200.000 komada. Eolo je veliki brend koji neće ni ulaziti u projekt ako nije riječ o barem sto ili dvjesto tisuća primjeraka. Kada smo pregovarali i računali koliko će nas koštati da napravimo taj proizvod, očekivali smo da će biti prodano 200.000 komada pa nas je iznenadilo što je riječ o dvostruko većem broju. I dalje dolaze narudžbe od distributera koji žele imati igračku za božićnu sezonu. U taj smo projekt ušli i da bismo nešto naučili, dobili “know how“. Dosad smo naše proizvode radili u serijama od dvije do šest tisuća komada i nikad nismo imali priliku biti na ovakvoj razini. Zahvaljujući tome smo naučili kako funkcioniraju velike tvrtke i industrija igračaka općenito.

Kada smo posljednji puta radili intervju, najavili ste mi da radite novi proizvod CircuitMess Perseverance Space Rover Kit koji je licenciran od strane NASA-e. Što se kasnije događalo s tim?
Njega i dalje prodajemo na svom webshopu i spada među pet naših najprodavanijih proizvoda. Kao dio te kampanje smo napravili i sat, točnije smart watch s kojim se upravlja tim roverom. To je izvorno nastalo kao dodatak, nešto sa strane, ali se ove godine uspjelo isprofilirati u naš najpopularniji proizvod. Potom smo dizajnirali još jedan sat koji se zove ClockStar i uključio nas je u skroz novo tržište. Pokazalo se, naime, da postoji puno interesa od starije publike za naše proizvode. Ti proizvodi su kompleksniji i drugačiji od onoga što bi trebalo biti za klince. Krenuli smo u smjeru segmentiranja kupaca pa ako odete na naš webshop primijetit ćete da imamo sekcije “kids“, “teens“ i “adults“, odnosno različite proizvode radimo za različite dobne skupine. Kada roditelji djetetu kupuju neku igračku žele da ona bude poučna, sigurna i prilagođena njihovoj dobi u smislu da će je moći složiti. Ako proizvode kupuju za sebe žele nešto što je fora, ima drugačiji vizualni identitet i komunikaciju, ali i da predstavlja nekakav izazov.
CircuitMess se može pohvaliti i prestižnim priznanjima kao što su nagrada za najinovativniji licencirani proizvod Warner Brosa ili uvrštavanje među 25 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki prema Deloittetu. Što vam je od svega toga donijelo najviše u smislu privlačenja kadrova koji prije ne bi pristali raditi kod vas?
Po pitanju lokalne prođe, Deloitteova nagrada definitivno ima veliku prepoznatljivost. Kada gledamo strane partnere, najveću težinu ima priznanje Warner Brosa, a dobili smo i nagradu na New York Toy Fairu, što također dosta znači kada priđete nekoj stranoj tvrtki.
Također, među tekstovima o CircuitMessu redovno se spominje i činjenica da se vaše igračke prodaju u Walmartovom Sam’s Clubu. Kako ste uopće došli do toga da se proizvodi CircuitMessa mogu kupiti diljem SAD-a?
Preko naše kampanje na Kickstarteru, gdje nas je primijetio zaposlenik jednog odjela Sam’s Cluba, zadužen za nabavljanje njihovog asortimana. Trebalo je proći tri-četiri godine dok smo se s njima uspjeli nešto dogovoriti. Sada imamo interni tim za B2B prodaju, a i suradnja s Eolo ide u smjeru da će oni postati naš distribucijski partner, za CircuitMess proizvode. Pokušavamo se isprofilirati da radimo ono u čemu smo najbolji, a to su online prodaja, marketing, hype, izmišljanje proizvoda, dizajn i programiranje inovativnih rješenja, dok druge stvari želimo prepustiti distribucijskim partnerima. Radimo, kako mi to zovemo, “omnichannel“ strategiju, da budemo prisutni svugdje – online, u fizičkim prodavaonicama i na servisima poput Amazona.
Pročitajte još:
Završno, recite mi nešto o planovima, i za Beep Boop i općenito?
Na tržištu igračaka se jako puno stvari mora planirati unaprijed pa trenutno imamo gotove proizvode koje ćemo predstavljati na sajmovima iduće godine. Također, već sada planiramo igračke za 2027., a radimo i na četiri nove franšize s Eolom. Kod Beep Boopa postoji gotov dizajn i razvijene su nove verzije tih igračaka, odnosno novih likova i nove edicije crtanih filmova. Osim toga, sljedeće godine izlazi proizvod kojim nastavljamo suradnju s Warner Brosom, a imamo i projekt koji će izaći na Kickstarteru. Širimo poslovanje, plan je uspostaviti organizaciju koja će imati management i biti dovoljno zrela za daljnji rast. Po pitanju prihoda, pokušavamo kao grupacija, odnosno hrvatsko-američka tvrtka, prijeći četiri do pet milijuna eura ove godine, što mislim da će nam i uspjeti.
8 Odgovora
Trendovi se brzo mijenjaju
Naravno…
Podrška i prijateljski savjet -bez prilagođavanja stranom tržištu. Gayshack toys neće proći u Americi.
Eskapizam je uvijek potreban
Mora se razmišljati kao dijete
Top.
Pigica, hahaha!
Trendovi se jako brzo mijenjaju