Najnoviji izazov s kojim se suočava europski proizvođač zrakoplova dolazi u trenutku kada nastoji ostvariti ambiciozni cilj isporuke mlažnjaka.
Airbus je potvrdio da će neodređeni broj njegovih zrakoplova biti podvrgnut inspekcijama nakon što su utvrđeni problemi s kvalitetom koji utječu na ograničen broj panela trupa na njegovom najprodavanijem zrakoplovu A320, što dodatno doprinosi širim izazovima s kojima se suočava europska zrakoplovna grupa dok se utrkuje s ispunjavanjem ambicioznog cilja isporuke mlažnjaka do kraja godine.
Problem, za koji tvrtka tvrdi da utječe na “ograničen broj” aviona, dolazi nekoliko dana nakon što su tisuće istog modela prizemljene zbog hitnog ažuriranja softvera. Zahvaćene ploče, smještene na prednjem dijelu zrakoplova, iza kokpita i s obje strane prednjih vrata, bile su ili pretanke ili predebele, prema Airbusu.
U utorak je europski proizvođač izjavio da zauzima “konzervativan pristup” provjeravajući sve avione koji bi mogli biti pogođeni, iako se ne očekuje da će svi trebati popravke. Novinske agencije Reuters i AFP izvijestile su da bi moglo biti pogođeno oko 600 A320, modela koji široko koriste velike zrakoplovne tvrtke.
„Izvor problema je identificiran, stavljen pod kontrolu i svi novoproizvedeni paneli ispunjavaju sve zahtjeve“, rekao je glasnogovornik Airbusa za BBC. U izjavi se nastavlja: “Samo će inspekcije utvrditi gdje zrakoplov može imati ploče s problemima s kvalitetom i koje će se mjere poduzeti.”
Glavne zrakoplovne tvrtke koje koriste A320 su British Airways, American Airlines i Lufthansa Airlines. Korean Air je u izjavi za BBC rekao da čeka više informacija od Airbusa kako bi utvrdio jesu li pogođeni neki od njihovih zrakoplova. Delta je izjavila da su njezini timovi dovršili potreban posao i da nije bilo utjecaja na poslovanje.

Ranije ovog tjedna, tisuće Airbusovih aviona prizemljene su zbog ažuriranja softvera nakon što je otkriveno da intenzivno sunčevo zračenje može ometati računala za kontrolu leta u avionu. Taj je problem otkriven nakon što je avion koji je putovao između SAD-a i Meksika iznenada izgubio visinu zbog te ranjivosti, ozlijedivši 15 osoba.
Više od 6000 Airbusovih zrakoplova trebalo je hitna ažuriranja računala u jednom od najvećih opoziva u zrakoplovnoj industriji ikada. To je rezultiralo globalnim poremećajima i otkazivanjem letova tijekom posljednjeg vikenda u studenom, prometnog doba godine za putovanja – posebno u SAD-u, gdje se poklopilo s Danom zahvalnosti.
Najveći svjetski proizvođač zrakoplova smanjio je svoj cilj isporuke mlažnjaka za ovu godinu, a danas je izjavio da će sada ciljati isporučiti “oko 790” komercijalnih zrakoplova u 2025. godini, u odnosu na prethodni cilj od “oko 820”.
Dionice tvrtke pale su ranije u ponedjeljak za više od 10 posto na najnižu razinu od travnja nakon što je Reuters prvi put izvijestio o problemu s proizvodnjom. Dionice su kasnije smanjile gubitke prije nego što su zatvorile s padom od 5,5 posto na 193 eura po dionici.
Pročitajte još:
Ovaj problem dodatno otežava europskoj skupini za zrakoplovstvo i obranu dok nastoji ostvariti ambiciozni cilj isporuke oko 820 zrakoplova zrakoplovnim kupcima do kraja godine. Airbus je posljednjih godina uspio učvrstiti svoju prednost nad Boeingom dok se njegov američki konkurent borio s posljedicama dvaju kobnih nesreća svojih zrakoplova 737 Max, kao i s izazovima u proizvodnji.
Investitori pomno prate ciljeve isporuke proizvođača zrakoplova kao ključni pokazatelj novčanog toka i prihoda, budući da zrakoplovne tvrtke plaćaju većinu troškova zrakoplova prilikom isporuke.









