Airbus priznaje da će Boeing vjerojatno pobijediti u godišnjoj utrci za narudžbe

Pixabay.com
Airbus, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Europski Airbus priznao je vjerojatni poraz u godišnjoj utrci za narudžbe protiv Boeinga, rekavši da će njegov glavni rival prvi put u šest godina osvojiti veći udio, čemu su pridonijele nagodbe oko američkih carinskih sporova.

Airbus ostaje vodeći po pitanju isporuka i preostalih narudžbi, rekao je izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury za radio France Inter.

Potaknut snažnom potražnjom za svojim dugolinijskim zrakoplovom 787, Boeing je danas objavio 908 neto narudžbi nakon otkazivanja između siječnja i studenog, u usporedbi sa 700 narudžbi za Airbus.

„Činjenica da smo pet godina ispred po broju narudžbi znači da je naš zaostatak u isporuci puno veći od onog kod našeg glavnog konkurenta“, rekao je Faury za francusku radio postaju.

„Ali istina je da im je američki predsjednik pomogao u okviru carinskih pregovora s nekoliko zemalja, gdje su narudžbe zrakoplova postale dio rješavanja trgovinskih sporova.“

Američki predsjednik Donald Trump kasnije u srijedu preuzeo je zasluge za pomoć Boeingu da dosegne brojku od 1.000 narudžbi nakon što su zrakoplovne tvrtke najavile narudžbe stotina širokotrupnih mlažnjaka. Istovremeno, narudžbe Airbusa zaostaju već mjesecima, ali Fauryjevi komentari potvrđuju vjerojatnu promjenu u rangiranju novih poslova ove godine, dok se očekuje da će Airbus zadržati titulu najvećeg svjetskog proizvođača mlažnjaka.

Izvori iz industrije rekli su da Airbus računa na narudžbu do 500 zrakoplova iz Kine kako bi ispunio svoje interne ciljeve narudžbe. Peking pregovara s Boeingom o sličnom paketu.

S obzirom na to da je Kina u napetim trgovinskim odnosima sa Sjedinjenim Državama i Europom, zapadni analitičari kažu da se očekuje da će održati široku ravnotežu u uvozu mlažnjaka kako bi zadovoljila svoj rast nakon nekoliko godina u kojima je uglavnom bila odsutna s tržišta.

Airbus je također obnovio napore za sklapanje ugovora s AirAsiom za oko 100 A220 zrakoplova u konkurenciji brazilskog Embraera.

Faury je rekao da je završen velik opoziv softvera koji je utjecao na 6.000 zrakoplova iz obitelji A320, koja uključuje A321. Konačan broj zrakoplova kojima je potrebna pažnja bio je bliži 4.000 i svi su sada popravljeni, rekao je za France Inter.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari