Američki startup Perplexity AI čija tražilica koristi umjetnu inteligenciju (AI) za pretraživanje interneta priopćio je u srijedu da se udružio s kompanijom za platni promet PayPal, što će korisnicima omogućiti direktnu kupovinu proizvoda i usluga unutar njihovog AI chat servisa.
Očekuje se da će suradnja s PayPalom ojačati Perplexityeve mogućnosti agentske kupovine, sve popularnijem trendu u kojem tzv. agenti pogonjeni umjetnom inteligencijom ne pomažu samo potrošačima da nađu proizvode koji ih zanimaju, nego mogu u njihovo ime i obavljati platne transakcije.
Kroz takvo partnerstvo korisnici će moći odmah obaviti uplatu preko servisa za plaćanje kao što su PayPal ili u Americi popularni Venmo, odmah nakon što unutar servisa Perplexity Pro zatraže da pronađe proizvode, rezervira putovanja ili kupi karte za događaje. Takva integrirana usluga trebala bi se ponuditi korisnicima već ovog ljeta u SAD-u.
Cijeli proces kupovine, od plaćanja do fakturiranja računa, odvijat će se u pozadini, zahvaljujući PayPal-ovom povezivanje korisničkih računa korisnika oba servisa, što znači da bi se time “eliminirala potreba za korištenjem lozinki” i “pojednostavilo iskustvo, tako da je za kupnju potrebna samo jedna korisnička pretraga ili klik,” rekli su iz Perplexitya u priopćenju.
Partnerstvom će Perplexity i proširiti svoje alate za online trgovinu na više od 430 milijuna aktivnih korisničkih računa koje ima PayPal, na gotovo 200 tržišta širom svijeta.
Perplexity pruža informacije korisnicima pretraživanjem interneta, slično kao što rade drugi AI servisi kao što su ChatGPT ili Googleov Gemini, a u njega su investirali osnivač Amazona Jeff Bezos, američki proizvođač AI čipova nVidia, kao i japanska financijska grupacija SoftBank.
Perplexity je osnovan kao privatna kompanija u prosincu 2022. Kompanija je ostvarila eksplozivan rast – u siječnju 2024. je prikupila 73 milijuna dolara od investitora, kada je vrijednst tvrtke procijenjena na 520 milijuna dolara. No već je u studenom, u novom krugu financiranja, vrijednost kompanije procijenjena na 9 milijardi dolara.
Wall Street Journal je u ponedjeljak izvijestio da je Perplexity u poodmaklim pregovorima za prikupljanje dodatnih 500 milijuna dolara od investitora, pri čemu se procjenjuje da je trenutno vrijednost tvrtke oko 14 milijardi dolara.
Servisi koji korisnicima pružaju generirane sažetke rezultata za njihove upite postaju sve popularniji jer korisnicima omogućavaju da zaobiđu reklame i sponzorirane rezultate na kojima se temeljio dosadašnji model pregledavanja interneta. U posljednjih par godina njihovi servisi su omiljena meta investicijskih fondova.
Pročitajte još:
Početkom svibnja Reuters je izvijestio da Apple namjerava dodati AI tražilice kao što je Perplexity u svoj browser Safari kojeg koriste milijuni korisnika njihovog iPhonea, što bi bio dodatan udarac za Google kojemu su pretrage korisnika Appleovih uređaja lavovski dio prihoda. Google Appleu plaća oko 20 milijardi dolara godišnje kako bi njihova tražilica bila početna postavka na Appleovim telefonima, no u posljednje vrijeme je pogođen istragama i tužbama američkih regulatora koji ga optužuju za monopol.
U međuvremenu, Perplexity pokušava proširiti bazu korisnika pretplatničkog paketa Perplexity Pro, koji košta 20 dolara mjesečno za privatne korisnike, suradnjom s brojnim korporativnim partnerima, od proizvođača telefona Motorole pa sve do telekom kompanija.
HT je nedavno podijelio oko 30.000 licenci za Perplexity Pro kroz sustav Magenta Moments.
2 Odgovora
Želim im što uspješniju suradnju! Neka potraje 😊
Gdje je tu sigurnost? Bez lozinki zvuči pomalo opasno.