Globalna rejting agencija Moody ‘s u ponedjeljak je snizila kategoriju njemačkog automobilskog giganta Volkswagena na Baa1 iz prethodne A3, a kao razlog navela je sve veće poteškoće u cijelom automobilskom sektoru, strukturne probleme, veliku potrebu na novim ulaganjima, kao i žestoku konkurenciju drugih proizvođača na zahtjevnom kineskom tržištu.
“Snižavanje rejtinga na Baa1 rezultat je pada operativne marže i sporijeg novčanog tijeka, kao i slabih očekivanja da će u narednih nekoliko kvartala doći do oporavka,” navodi se u priopćenju analitičara agencije Moody’s.
Rejting Baa1 znači da je Volkswagen još uvijek tri kategorije iznad najlošijeg razreda kojeg u kojem su izdavatelji čije obveznice se doživljavaju kao bezvrijedne i nepodobne za ulaganje.
Volkswagen je prošlog tjedna iznio prognoze za 2025., koja bi po svemu sudeći trebala biti još jedna godina velikih izazova za ostvarenje nekoliko glavnih ciljeva – za rast prodaje Volkswagenovih električnih vozila, za drastično smanjenje troškova, i za pozicioniranje u novom trgovinskom ratu – i sve to u atmosferi žestoke tržišne utakmice s jeftinijim i bržim konkurentima u Kini.
Pročitajte još:
- Volkswagen ove godine očekuje iste rezultate kao i prošle, pod pritiskom visokih proizvodnih troškova i carina
- Sindikati i uprava Volkswagena predstavljaju plan za otkaze i povećanje učinkovitosti preostalih radnika
- Kineski BYD razmišlja o Njemačkoj kao trećoj lokaciji za proizvodnju europskih modela
Volkswagen upravo prolazi kroz razdoblje velikih i dubokih promjena u poslovanju, što uključujuće predstavljanje novih modela, i rezanje troškova poslovanja na dva glavna tržišta, u Kini i Njemačkoj. Predviđa se da će Volkswagenovi prihodi u Kini pasti za milijardu eura u 2025. godini.
“Ove mjere, pod uvjetom da se uspješno provedu, mogle bi donijeti rezultate i poboljšati profitabilnost do 2026. ili 2027. godine,” navodi se u priopćenju. Moody’s dodaje i da razlog za optimizam vide u robusnoj bilanci Volkswagena, koju odlikuje “niska zaduženost i još uvijek vrlo dobra likvidnost… koji pružaju kompaniji dovoljno vremena za provedbu strateških promjena i hvatanje u koštac s izazovima automobilske industrije.”